داعش 12 عرب سنی را تیرباران کرد

داعش 12 عرب سنی را تیرباران کرد
شنبه 29 آبان 1395 - 21:34

چند ساعت پس از آزادی فرودگاه تلعفر گروه تروریستی داعش دفاتر اصلی اش در این شهر واقع در غرب موصل را بست و همچنین 12 تن از نیروی های سنی ارتش و پلیس را در جنوب موصل اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی عراق اعلام کرد: تشکیلات تروریستی داعش تمام دفاتر اصلی اش به ویژه دیوان های مرکزی، حسبه و الجند در شهر تلعفر واقع در 55 کیلومتری غرب موصل را بست و به عناصرش دستور داد با حمل سلاح در پست های نظامی موجود در محلات و خیابان ها مستقر شوند.
این منبع نظامی افزود: داعش از ابتدای عملیات آزادسازی موصل، تبلیغ می کرد که جنگ دشواری در فرودگاه تلعفر به وقوع خواهد پیوست و با توجه به در نظر گرفتن 30 خودروی بمب گذاری شده و صدها عنصر انتحاری، نیروهای دولتی و الحشد الشعبی هرگز نخواهند توانست در آن پیروز شوند. اما بازپس گیری این فرودگاه در مدت چند ساعت به منزله شوک بزرگی برای طرفداران این گروه تروریستی در تلعفر خواهد بود. از این رو، داعش در منطقه تلعفر دچار پریشانی و سردرگمی شدید است و شمار زیادی از عناصر این گروهک در پست های اصلی بازرسی این گروهک در شهر مستقر شده اند.
یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد نیروهای ارتش، پلیس و حشد شعبی به شهر تلعفر نزدیک شده اند و سرکرده های داعش به همراه خانواده هایشان در حال فرار از این شهر به طرف خاک سوریه هستند.
در همین راستا، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در عراق یک حمله انتحاری در محله عدن واقع در شرق موصل با استفاده از سه خودروی انتحاری را خنثی کرد. از سوی دیگر یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق با عناصر داعش در محله المحاربین در شمال شرق شهر موصل درگیر شدند.
از سوی دیگر، منابع امنیتی محلی اعلام کردند: عناصر تروریستی داعش امروز شنبه هفت نفر از افراد عشایر مسلح سنی همپیمان دولت و پنج نیروی پلیس را در جنوب موصل اعدام کردند.
این منبع افزود: عناصر داعش پس از دستگیری این 12 نفر در دو پست بازرسی ساختگی در شرقاط، آنها را تیرباران کردند.

216-9

پربیننده ترین خبرها