فرار فرمانده داعشی با آثار تاریخی سرقتی از موصل

فرار فرمانده داعشی با آثار تاریخی سرقتی از موصل
يکشنبه 30 آبان 1395 - 06:31

العالم- یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش باسرقت مجموعه ای از آثار تاریخی و باستانی و نسخه های خطی عراقی از موصل فرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، سومریه نیوز به نقل از یک منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود گفت که این فرمانده داعشی به همراه دو تن از همکارانش دیروز شنبه با اشیاء و آثار تاریخی و باستانی سرقت شده از دانشگاه و ابنیه و مکانهای تاریخی شهر موصل ، به سمت مکان نامعلومی موصل را ترک کردند.

وی گفت : این فرمانده داعشی ناظر تخریب آثار تاریخی نینوا و بخشی از اشیاء و اقلام موجود در موزه موصل به دست اعضای گروه تروریستی داعش از زمان اشغال این شهر بوده است.

براساس این گزارش فرمانده هان گروه تروریستی داعش از زمان آغاز عملیات آزاد سازی نینوا به سمت سوریه فرار کرده اند و هر گروه فراری آثار و اموال ارزشمند استان نینوا را با خود به کشورهای همسایه می برند و اکنون تنها تعداد اندکی از فرماندهان این گروه تروریستی در موصل باقی مانده اند.

یادآور می شود در ادامه عملیات آزاد سازی شهر موصل نیروهای عراقی در روزهای گذشته به موفقیت های چشمگیری در آزاد سازی دهها روستا و فرودگاه مهم تلعفر دست یافته اند و هم اکنون شهر تلعفر در محاصره کامل این نیروها قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها