موضع شجاعانه عراق در کنفرانس سران عربی و افریقایی

موضع شجاعانه عراق در کنفرانس سران عربی و افریقایی
جمعه 5 آذر 1395 - 14:45

عراق با اتخاذ موضع شجاعانه در نشست سران کشورهای عربی و افریقایی، نارضایتی خود را از اقدام اعضای این کنفرانس در محکوم کردن قانون "جاستا"ی امریکایی که مایه نگرانی عربستان شده است، اعلام کرد.

العالم - عراق

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری السومریه، عراق در کنفرانس سران کشورهای عربی و افریقایی که با محکوم کردن قانون "جاستا"، مربوط به حق شکایت خانواده های امریکایی از عربستان به کار خود پایان داد، ضمن اعلام نارضایتی از این اقدام کشورهای عضو بر ضرورت محاکمه حامیان تروریسم و سپردن آنها به چنگال عدالت تأکید کرد.
احمد جمال، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه ای گفت: "کنفرانس سران کشورهای عربی و افریقایی دیروز در شهر مالابو، پایتخت گینه استوایی به کار خود پایان داد. عراق نیز با شرکت در این کنفرانس، در طرح و تصویب بندهایی از قطعنامه پایانی این کنفرانس به خصوص بند مربوط به حمایت از مبارزه دولت و نیروهای مسلح عراق با تروریسم سهیم شد."
وی افزود: "در این کنفرانس عراق تنها کشوری بود که اقدام کشورهای عضو را که قانون جاستای امریکا را محکوم کرده بودند، مورد نکوهش قرار داد."
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق خاطرنشان کرد که این کشور در چارچوب مواضع ثابت و اصولی خود، پیوسته بر ضرورت محاکمه حامیان تروریسم و سپردن آنها به چنگال عدالت و گرفتن غرامت تمام جنایات و فعالیت های تروریستی شان تأکید کرده است.
شایان ذکر است که رای کنگره امریکا و مجلس سنا، وتوی باراک اوباما بر قانون معروف به "قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم" (جاستا) را بی اثر کرد. طبق این قانون، خانواده قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 می توانند از دولت عربستان به جرم دست داشتن در این حملات شکایت کنند.

208-9

پربیننده ترین خبرها