غلبه بر ترس با واقعیت مجازی

غلبه بر ترس با واقعیت مجازی
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 10:39

فناوری واقعیت مجازی می‌تواند در موارد مختلفی برای مثال بازی های ویدیویی، کاربری‌های حرفه‌ای، تفریح و سرگرمی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری هم چنین می تواند به عنوان یک ابزار پزشکی عمل کرده و به افراد برای غلبه بر ترس‌هایشان کمک کند، دست کم سامسونگ کانادا بر این باور است و با امید دستیابی به این هدف کمپینی با هشتگ #BeFearless راه اندازی کرده است.

العالم - گوناگون

سامسونگ برای فروش بیشتر هدست‌های Gear VR و گوشی‌های گلکسی S7 خود از راهکاری بسیار خلاقانه ایده گرفته و قصد دارد با کمپین #BeFearless به مردم کمک کند تا به روش ساده‌تری با ترس‌هایشان رو به رو شوند. این کمپین چهار هفته‌ای که با مشارکت فیسبوک و آکیولس راه اندازی شده است به افراد امکان می‌دهد تا به تدریج و در محیطی تحت کنترل، قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف را تجربه کنند.

البته این اولین باری نیست که سامسونگ چنین طرحی را راه اندازی کرده است. برای مثال اوایل سال گذشته کمپین مشابهی راه اندازی شد تا به کاربران کمک کند به ترسشان از صبحت کردن در جمع غلبه کنند. محققان دانشگاه آکسفورد هم به این نتیجه رسیده‌اند که فناوری واقعیت مجازی می‌تواند به افرادی که از بیماری پارانویا رنج می‌برند کمک کند، پارانویا در حالت کلی حالتی است که افراد اهمیت بسیاری زیادی به سلامت مالی و جانی خود می دهند و فک می کنند که انسان ها، طبیعت و عوامل ماورا طبیعی در تلاش برای توطئه چینی علیه آنها و خانواده‌شان هستند.

سامسونگ کانادا در کمپین جدید خود به دو نوع ترس خاص توجه خواهد داشت: ترس از ارتفاع و ترس از صحبت کردن در جمع؛ برای مثال در این طرح کاربران می‌توانند زمانی که هدست واقعیت مجازی سامسونگ را روی چشمان خود قرار داده‌اند، حس حضور داشتن در یک آسانسور شیشه‌ای را تجربه کنند یا در یک مکالمه مجازی، یک مصاحبه شرکت کنند. سامسونگ معتقد است که تجربه شرایط ترسناک و تکرار این تجربه موجب می‌شود که ترس افراد به مرور کمتر و کمتر شود.

البته برخی از منتقدان به شوخی این موضوع را عنوان کرده‌اند که سامسونگ باید ابتدا به کاربران کمک کند تا از ترس خود برای صرف هزینه بالای خرید یک هدست Gear VR و گلکسی S7 غلبه کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها