ویدئو+ لحظه آزادسازی منطقه حی النور در موصل

دوشنبه 22 آذر 1395 - 15:14

موصل (العالم) ـ نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی مناطق ساحل چپ شهر موصل از کنترل تروریست های داعش، منطقه حی النور را در شرق این شهر آزاد کردند.

العالم- عراق

نیروهای عراقی پس از تحت کنترل درآوردن این منطقه، تعدادی از روستاها و مناطق نزدیک به منطقه تل عبطه و فرودگاه نظامی تلعفر را آزاد کردند و با استقبال ساکنان محله های آزاد شده در ساحل چپ موصل مواجه شدند.
نیروهای مشترک عراق در چند ساعت گذشته با آزادسازی کامل منطقه حی النور، پرچم عراق را بر فراز ساختمان های آن برافراشتند.
در این عملیات، تلفات سنگینی به تجهیزات و عناصر تروریستی داعش واردشد.

سرلشکر "عبدالغنی الاسدی" فرمانده مرکز مبارزه با تروریسم عراق در مصاحبه با روزنامه نگاران، ازاستقبال اهالی مناطق آزادشده از نیروهای مشترک عراقی خبر داد.

مرکز مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد، پیش از آزادسازی کامل منطقه حی النور، شش منطقه دیگر در ساحل چپ موصل آزاد شده بود.
نیروهای عراقی با تسلط بر بسیاری از مناطق شرقی موصل، کمتر از دو کیلومتر تا ساحل رود دجله و پل موصل فاصله دارند.

سرلشکر "معن السعدی" فرمانده یگان ویژه در مرکز مبارزه با تروریست خاطرنشان کرد: "با آزادسازی منطقه حی النور، گام نخست به پایان رسید و به سوی مناطق دیگری که حدود شش منطقه است، حرکت خواهیم کرد و با تسلط بر کرانه های رود دجله، عملیات آزادسازی ساحل چپ موصل را تکمیل خواهیم کرد".

فرماندهی عملیات "قادمون یا نینوا" از آزادسازی 38 منطقه از زمان آغاز این عملیات در شرق موصل خبرداد".

اما در محورغربی، نیروهای بسیج مردمی در ششمین مرحله از این عملیات ها، با پیشروی به سوی غرب فرودگاه تلعفر، روستاهای شویره، تل غزال و تل ماجان را آزاد کردند.
همچنین، این نیروها از طریق محور غربی در ناحیه تل عبطه، روستاهای هزیمیه جنوبی، مشیرفات، الجسر، زید المصعب، یاسین الحلبوص، تل میدان و البوته غربی به طرف منطقه اشوه جنوبی در غرب موصل را از کنترل تروریست های داعش درآوردند.

جزئیات بیشتر را در فیلم ببینید.

221

پربیننده ترین خبرها