نتانیاهو: توان نظامی تل‌آویو با دریافت جنگنده‌های اف‌35 تقویت شده است

نتانیاهو: توان نظامی تل‌آویو با دریافت جنگنده‌های اف‌35 تقویت شده است
سه شنبه 23 آذر 1395 - 11:18

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دریافت نخستین محموله از جنگنده‌های اف 35، ابراز خشنودی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد تل‌آویو پس از دریافت نخستین جنگنده‌های رادارگریز اف 35 از آمریکا، به لحاظ نظامی قوی‌تر از قبل شده است.
روز گذشته تل‌آویو به اولین دریافت‌کننده جنگنده‌های رادارگریز اف 35 آمریکا تبدیل شد.

به ادعای رویترز، جنگنده‌های رادارگریز اف 35 توانایی رژیم صهیونیستی را برای انجام عملیات دوربرد مانند "عملیات در ایران" افزایش می‌دهد!
تحویل نخستین محموله از 50 جنگنده اف 35 "اسراییل" در سایه ارسال توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا درباره شرکت «لاکهید مارتین» – تولید‌کننده جنگنده اف 35 – انجام گرفت که در آن، پروژه تولید اف 35 را بسیار گران توصیف کرد. از سوی دیگر، به دلیل شرایط بد آب و هوایی در ایتالیا، تحویل نخستین محموله این جنگنده‌ها با ساعت‌ها تاخیر و در تاریکی شب انجام شد.
رژیم صهیونیستی قرارداد خرید 50 فروند جنگنده اف 35 (به بهای 100 میلیون دلار برای هر فروند) را با شرکت لاکهید مارتین امضا کرده است و شب گذشته دو فروند از آنها را تحویل گرفت.
بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در پایگاه هوایی "نواتیم" در این باره گفت: «(با تحویل این جنگنده‌ها) حالا بازوی عملیاتی ما بلندتر و قوی‌تر شده است.»

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که برای شرکت در مراسم تحویل جنگنده‌های اف 35 به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود نیز مدعی شد: «تحویل این جنگنده‌ها برای باقی ماندن تل‌آویو به عنوان قدرت نظامی برتر منطقه حیاتی بود.»
برنامه تولید جنگنده‌های اف 35 بزرگترین پروژه تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است. ترامپ در واکنش به هزینه‌های بالای تولید این جنگنده روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت: «پروژه تولید جنگنده اف 35 و هزینه‌های آن خارج از کنترل است.» این توییت کافی بود تا ارزش سهام لاکهید مارتین 4 درصد (معادل 3.5 میلیارد دلار) سقوط کند.
با این وجود، جف بابوین – مدیر پروژه تولید جنگنده اف 35 در شرکت لاکهید مارتین – در این باره گفت: «شرکت لاکهید مارتین نگرانی‌ها درباره هزینه‌های مالی جنگنده اف 35 را درک می‌کند و از همین رو، میلیون‌ها دلار برای کاهش بهای تمام شده این جنگنده سرمایه‌گذاری کرده است.»
رژیم صهیونیستی که توانسته است بسته 38 میلیارد دلاری کمک‌های تسلیحاتی آمریکا در 10 سال آینده را نهایی کند، قصد دارد دو اسکادران از جنگنده‌های اف 35 را به نیروی هوایی خود اضافه کند. با این حال، منتقدان جنگنده‌های اف 35 می‌گویند آن‌ها نسبت به جنگنده‌های اف 15 و اف 16 توان حمل تسلیحات کمتر و شعاع عملیاتی محدودتری دارند.
با این حال، نمرود شفر، یکی از ژنرال‌های ارشد بازنشسته نیروی هوایی رژیم صهیونیستی معتقد است سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد و دوربرد به سختی می‌توانند این جنگنده را شناسایی و ساقط کنند.

پربیننده ترین خبرها