آتش بس در حلب از امروز اجرا می شود

آتش بس در حلب از امروز اجرا می شود
پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 01:18

پس نقض مکرر آتش بس توافق شده قبلی توسط گروههای مسلح ، معارضان سوری از دستیابی به توافق برای اجرای آتش بس از بامداد امروز(پنجشنبه) در حلب خبر دادند.

العالم - سوریه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، به نقل از رویترز منابع معارضان سوری اعلام کردند که تخلیه افراد مسلح از شرق حلب از ساعت شش صبح امروز پانزدهم دسامبر(به وقت تهران 7:30 صبح 25  آذرماه ) آغاز خواهد شد.

رویترز به نقل از یک منبع نظامی سوری افزود که در چهارچوب توافق جدید در باره آتش بس حلب ، 15 هزار نفر مناطق کفریا و الفوعه در حومه ادلب را ترک خواهند کرد.

یکی از مسئولان معارض سوری روز چهارشنبه اعلام کرده بود که پس از شکست آتش بس قبلی، با میانجیگری ترکیه گفت و گوهای تازه ای با روسها درباره آتش بس انجام شد.

یادآور می شود مرکز هماهنگی آشتی روسیه در حمیمیم سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد گروه های مسلح در حلب آتش بس را نقض کردند و یکروز پس از اعلام آتش بس دراین شهر، درگیری ها را از سرگرفتند.

این مرکز اعلام کرد گروه های مسلح از توافق آتش بس درحلب، برای استقرار مجدد عناصر خود و شروع درگیری ها سوء استفاده کردند، اما ارتش سوریه دربرابر حمله آنان ایستاد و عملیات نظامی خود را برای گسترش کنترل خود بر شهر حلب و آزادسازی آن از اشغال گروه های مسلح از سرگرفت.

درحملات خمپاره ای عناصر مسلح که با نقض آتش بس به گذرگاه بستان القصر درحلب ، واقع در شمال سوریه انجام شد، 6 شهروند سوری کشته و عده ای دیگر نیز زخمی شدند.

کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و همتای ترکیه ای او رجب طیب اردوغان ، در باره اوضاع حلب تلفنی گفت و گو کردند.

پربیننده ترین خبرها