خوشرو: تروریسم نمی تواند با اراده مردم مقابله کند

خوشرو: تروریسم نمی تواند با اراده مردم مقابله کند
جمعه 26 آذر 1395 - 18:10

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به اهمیت فرهنگ صلح به عنوان قلب فعالیت های سازمان ملل، بر ضرورت و اولویت آن در رأس موضوعات مورد نظر این سازمان تأکید و اضافه کرد: تروریسم در نهایت تاب مقاومت در مقابل اراده مردم را نخواهد داشت.

العالم ـ آمریکا
به گزارش ایرنا «غلامعلی خوشرو» روز پنج شنبه به وقت محلی در جلسه مجمع عمومی این سازمان که با موضوع فرهنگ صلح برگزار شد، فرهنگ صلح را قلب فعالیت های این سازمان دانست و گفت: در شرایط کنونی، فرهنگ صلح به لحاظ ضرورت و فوریت در رأس موضوعات سازمان ملل متحد قرار دارد.
خوشرو ضمن تأکید بر ارزش صلح، آن را پدیده ای شکننده دانست و از عواملی چون اشغالگری، تجاوز، تروریسم، افراطی گری خشن، بیگانه هراسی و اسلام ستیزی، نابردباری، بی عدالتی، رقابت های سیاسی، سلاح های کشتار جمعی بویژه سلاح های هسته ای، فقر، بی عدالتی، توسعه نیافتگی و کم توسعه یافتگی، بحران آب و سایر منابع و تغییرات اقلیمی به عنوان برخی تهدیداتی نام برد که صلح جهانی به شیوه های گوناگون و در سطوح مختلف با آن ها روبرو است.
سفیر کشورمان، وقایع جاری در گوشه و کنار جهان از جمله وضع فلسطین اشغالی، یمن، سوریه، عراق و لیبی را نشان دهنده ناکامی در ایجاد جهانی صلح آمیز دانست اما در عین حال یادآور شد که امید به فردایی بهتر برای انسانها، در قلب فرهنگ صلح جای دارد.
وی با بیان اینکه فجایع قرن گذشته اهمیت ارزش هایی چون تکثر، بردباری، حقوق بشر، همزیستی و گفت وگو میان فرهنگ ها را به ما آموخته است، شکست های اخیر گروههای تروریستی همچون داعش و جبهة النصرة در سوریه و عراق را گواه زنده ای بر این دانست که که نیروهای تروریست و افراطگرا هر قدر هم که خشونت و بیرحمی به کار گیرند، در برابر اراده ملتها زبون و درمانده اند.
نماینده دائم کشورمان با تأکید بر این که فرهنگ صلح معنایی فراتر از نبود جنگ را دارد، گفت که برای شکوفا شدن این فرهنگ، جامعه جهانی باید با همه رویکردهای نفرت آمیز وخشونت گستر به مقابله برخیزد.
خوشرو، کسانی را که ریشه های هویت خود را در بستر تکفیر و طرد دیگران استوار می کنند، ذاتاً مخالف مدارا و صلح دانست و با اشاره به آگاهی جهان از مراکزی که نیروهای تروریست را تغذیه فکری می کنند، خواستار برخورد قاطع با این فرقه گرایی های نفرت افکن شد و از قدرت های جهانی خواست تا از مداخله گرایی و سلطه فرهنگی و نظامی بر جهان دست بردارند.
سفیر کشورمان در پایان با اشاره به ارائه طرح و اندیشه "جهانی علیه خشونت و افراطی گری" از جانب جمهوری اسلامی ایران، از تمامی دولت ها و نهادهای صلح طلب جهان خواست تا برای تحقق این اندیشه با هم متحد شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها