واکنش حماس به ترور طراح "ابابیل" +عکس

واکنش حماس به ترور طراح
شنبه 27 آذر 1395 - 21:09

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای ترور «محمد الزواری» مهندس تونسی را تسلیت گفت و او را از طراحان پهپاد ابابیل معرفی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در اولین واکنش خود به ترور مهندس «محمد الزواری» او را از فرماندهان خود معرفی کرد.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی معا، در بیانیه عز الدین القسام آمده است: ترور شهید «محمد الزواری» را به امت عربی و اسلامی و تمامی آزادگان و مجاهدین شریف تسلیت می‌گوییم، او شهید فلسطین و تونس و شهید امت عربی و اسلامی و از فرماندهان عزالدین قسام بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: مهندس الزواری از طراحان پهپاد ابابیل بود که نقش او در جریان جنگ 2014 غزه برای همه مشهود بود؛ شهید الزوای 10 سال پیش به مقاومت اسلامی فلسطین و گردان‌های عزالدین القسام پیوست.

این بیانیه می‌افزاید: عملیات ترور محمد الزواری در تونس تجاوز به مقاومت فلسطین و گردان‌های القسام است و دشمن باید بداند که خون این فرمانده شهید هرگز ضایع نخواهد شد.

محمد الزواری؛ مخترع نابغه و خلبان تونسی پنجشنبه 15 دسامبر در شهر صفاقس در جنوب تونس به دست افراد ناشناس ترور شد.

رزونامه اسرائیلی، یدیعوت آحارونوت گزارش داده است که رسانه‌های تونسی موساد را عامل ترور می‌دانند. این روزنامه گزارش کرد که به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق، همکاری او با مقاومت فلسطین و بخصوص جنبش حماس بوده است.

محمد الزواری

 

پربیننده ترین خبرها