درخواست نماینده کویتی درباره قراردادهای "مشکوک" تسلیحاتی

درخواست نماینده کویتی درباره قراردادهای
يکشنبه 28 آذر 1395 - 05:59

نماینده کویتی درباره قراردادهای وزارت دفاع این کشور برای خرید جنگنده های یوروفایتر و دیگر قراردادهای "مشکوک" تسلیحاتی تحقیق می‌کند.

العالم - خاورمیانه

ولید طباطبایی نماینده پارلمان کویت تاکید کرد که قصد دارد درخواستی به کمیته حفظ اموال عمومی در پارلمان کشور ارائه کند تا درباره قراردادهای وزارت دفاع کویت برای خرید جنگنده های یوروفایتر و دیگر قراردادهای مشکوک تسلیحاتی تحقیق کند.

وی افزود: همچنین برای محدود کردن اختیارات دولت در زمینه برداشت از ذخایر عمومی کشور به منظور انجام قراردادهای تسلیحاتی تلاش خواهد کرد تا هزینه اینگونه قرارداها از بودجه دولت و نه از ذخایر عمومی تامین شود. 

وی در گفتگو با روزنامه "الرای" چاپ کویت اظهار داشت: اطلاعاتی به دستم رسید مبنی بر اینکه وزارت دفاع درصدد است تا تانکهای روسی از نوع(T90 S) به ارزش 5 میلیارد دلار خریداری و 30 درصد کمیسیون دریافت کند که دراین خصوص سوالاتی در پارلمان مطرح خواهد شد.

این نماینده کویتی خاطرنشان کرد: ما هنوز بدهی روسیه که یک میلیارد دلار برآورد شده است، و این کشور هنوز آن را پرداخت نکرده است، به یاد می آوریم. کما اینکه همه می دانند این کشور به تعهدات و توافقهای مالی و نظامی پایبند نیست.

طباطبایی توضیح داد: ما با مسلح کردن نیروهایمان مخالف نیستیم؛ اما این مساله باید در زمان مناسب صورت گیرد. چگونه قرادادی در این زمان با روسیه منعقد می شود؟، در حالی که باید به سبب "حوادث حلب و جنایتهای صورت گرفته" با این کشور قطع رابطه شود.

وی اظهار داشت: کمیته حفظ اموال عمومی مکلف خواهد شد تا درباره قرارداد مشکوک خرید جنگنده های یوروفایتر که ظن و گمان هایی درخصوص کمیسیون 450 میلیون دلاری درباره آن مطرح شد و نیز دیگر قراردادهای تسلیحاتی، تحقیق کند.

طباطبایی افزود: همچنین اختیارات دولت مبنی بر برداشت از ذخایر عمومی برای تامین هزینه قرارداهای تسلیحاتی که مجلس سابق آن را به دولت واگذار کرده بود، محدود خواهد شد تا هزینه اینگونه قراردادها از بودجه دولت تامین شود.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها