بازجوی صدام: آمریکا از شرایط عراق درک درستی نداشت

بازجوی صدام: آمریکا از شرایط عراق درک درستی نداشت
دوشنبه 29 آذر 1395 - 13:20

مسئول بازجویی از صدام حسین به اشتباه آمریکا در تجاوز به عراق اقرار کرد.

العالم - آمریکا

ایندیپندنت روز دوشنبه گزارش داد؛ یکی دیگر از تحلیلگران سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) به اشتباه واشینگتن در خصوص مداخله نظامی در عراق اقرار کرد.
«جان نیکسون» که وظیفه بازجویی از صدام را بر عهده داشت معتقد است آمریکا مسائل زیادی را درباره صدام و عراق به اشتباه متوجه شده بود. نیکسون گفتگوهای زیادی با دیکتاتور عراق داشته است و مداخله آمریکا در این کشور را اشتباه می‌داند.
از نظر نیکسون، آمریکا درباره استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی درک درستی نداشت. نیکسون همچنین از جرج دابلیو بوش – رئیس‌جمهور سابق آمریکا-- به دلیل تجاوز به عراق انتقاد کرد و گفت بوش فقط آنچه می‌خواست را می‌شنید.
نیکسون همچنین گفت صدام معتقد بود آمریکا در عراق شکست خواهد خورد زیرا مردم، زبان و تاریخ این کشور را نمی‌شناسد و نمی‌تواند به درستی بر آن حکومت کند.
صدام در سال 2006، سه سال پس از اینکه نیروهای ویژه آمریکا وی را بازداشت کردند، اعدام شد. پس از تجاوز آمریکا به عراق و برکناری صدام، حدود 200 هزار نفر در درگیری‌های بعدی کشته شدند.
بهانه دولت‌های آمریکا و انگلیس برای تجاوز به عراق، خطر احتمالی سلاح‌های کشتار جمعی این کشور بود. با گذشت 13 سال هنوز هم 5 هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند و این کشور به امنیت کامل نرسیده است.

پربیننده ترین خبرها