انتقاد پارلمان اروپا از نقض حقوق بشر در بحرین

انتقاد پارلمان اروپا از نقض حقوق بشر در بحرین
چهارشنبه 1 دی 1395 - 10:24

18 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا از "فدریکا موگرینی"، مسئول ارشد امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا خواستند تدابیر فوری در قبال وخامت اوضاع حقوق بشر به خصوص ادامه بازداشت حامیان حقوق بشر و فعالان سیاسی مخالف در بحرین اتخاذ کند و دولت بحرین را برای آزادی فعلان سیاسی و حقوق بشر تحت فشار قرار دهد.

العالم - بحرین

منامه پست گزارش داد، نمایندگان پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای مراتب نگرانی خود را به خصوص درباره اوضاع فعالان سیاسی همچون "عبد الجلیل سنکیس" و "حسن مشیمع" اعلام کردند و گفتند که این دو فعال سیاسی از سال 2011 در زندان به سر می برند و هر دو بیمار شده و از خدمات پزشکی هم محروم هستند. در این مدت دکتر سنکیس مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته و به زندان انفرادی فرستاده شده است.
این نمایندگان در بیانیه خود به اقدام دولت بحرین در سلب تابعیت از مخالفان و فعالان و ممنوع الخروج کردن ده ها نفر از فعلان و مدافعان حقوق بشر و سرکوب گسترده جامعه مدنی و مخالفان سیاسی اشاره کردند و گفتند که حکومت بحرین جمعیت وفاق را منحل و مجازات زندان شیخ علی سلمان، دبیر کل این جمعیت را هم تشدید کرده است. از این گذشته فاضل عباس، دبیر کل سابق جمعیت "الوحدوی" را به جرم انتقاد از تجاوز به یمن به سه سال زندان محکوم کرد.
در این بیانیه همچنین به موضوع تمدید مدت زندان نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی به دلیل یادداشت هایش در تویتر و تشدید بیماری وی اشاره شده است.
208

 

پربیننده ترین خبرها