المعلم: ترکیه مورد اعتماد ما نیست

المعلم: ترکیه مورد اعتماد ما نیست
پنج‌شنبه 9 دی 1395 - 23:50

وزیر امور خارجه سوریه درباره توافق آتش بس با گروههای مسلح که از امشب اجرا می شود گفت: ضمانت روسیه در اتش بس مورد اعتماد ماست زیرا که آنها در مقابله با تروریسم شریک ما هستند و اما ترکیه هیچ وقت مورد اعتماد ما نیست.

العالم - سوریه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، ولید المعلم در گفت و گو با تلویزیون سوریه با تاکید براینکه ترکیه کشوری متجاوز است که بخش هایی از خاک سوریه را اشغال کرده، افزود در هیچیک از اسنادی که امضا شده نامی از ترکیه به میان نیامده است.

وی گفت: پوتین در مسکو از توقف اقدام های خصمانه خبر داد از این رو ما به تضمین روسیه اعتماد داریم.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: آنهایی که خواهان واقعی مصلحت ملت سوریه هستند پس باید به سمت حل و فصل سیاسی عادل برود، حال اینکه با تمام وجود خود به فکر آینده سوریه باشد و نه به فکر آینده دیگران.

وی گفت: توافق آتش بس که امروز اعلام شده بازتاب دهنده اعتماد دولت سوریه به پیروزی است.

وی بیان کرد: این توافق شامل دو گروه تروریستی”داعش” و “جبهه النصره” و همپیمانان آنها را نیست و لذا نیروهای ما ماموریت های دارند که انجام بدهند.

المعلم یادآور شد: هفت گروه از گروه های مسلح توافق آتش بس را امضا کرده اند و این گروه ها باید از داعش و جبهه النصره فاصله بگیرند.

وی افزود: در عین حال یک فرصت برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه را وجود دارد، حل و فصلی است که خونریزی را پایان و آینده کشور نیز تعیین می دهد.

المعلم گفت: نیروهای مسلح ما ماموریت هایی دارند که به آنها ادامه می دهند. در عین حال فرصتی واقعی برای دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها