تلاش مالزی برای کمک به مسلمانان روهینگیا با وجود مخالفت میانمار

تلاش مالزی برای کمک به مسلمانان روهینگیا با وجود مخالفت میانمار
شنبه 11 دی 1395 - 15:19

ائتلاف سازمان‌های امداد و کمک رسانی مالزی اعلام کرد: ناوگان کشتی های حامل کمک های غذایی و فوری این سازمانها برای مسلمانان روهینگیا ماه آینده به ایالت ناآرام راخین در میانمار ارسال خواهد شد.

العالم - آسیا
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، ناوگان یاد شده هنوز نتوانسته است موافقت میانمار را برای ورود به آبهای منطقه ای این کشور کسب کند. این امر نگرانی درخصوص رویارویی با نیروهای امنیتی (میانمار) را به دنبال داشته است و می تواند باعث افزایش تنش در روابط میانمار با مالیزی شود که اکثریت جمعیت آن مسلمان هستند.
مالزی انتقادهای مستقیمی به دولت میانمار درخصوص برخوردش با اقلیت مسلمان روهینگیا و حمله شدید به آنها در ایالت راخین کرده است.
در جریان این برخوردها، شمار قابل توجهی از مسلمانان روهینگیا به قتل رسیده و 30 هزار نفر دیگر آواره شده اند.
زولهاینس زینول دبیرکل مجلس شورای سازمان های اسلامی در مالزی گفت: هنوز موافقت میانمار را بدست نیاورده ایم. به سفر دریایی ادامه خواهیم داد زیرا معتقدیم که یک اقدام انسانی مهم به شمار می رود.
در همین حال، دفتر ریاست جمهوری میانمار ادعا کرد که درخواستی برای ورود (کشتی های کمک به آبهای میانمار) دریافت نکرده است، و ورود کشتی ها بدون موافقت قبلی را نخواهد پذیرفت.
زاو هتای سخنگوی دفتر ریاست جمهوری میانمار گفت: اگر در تلاش برای مشکل آفرینی هستند، هرگز این امر را نخواهیم پذیرفت.
وی افزود: هیچ یک از شهروندان غیرمیانماری نمی توانند بدون موافقت ما وارد آبهایمان شوند. اگر اینکار را بکنند؛ با آنها برخورد خواهیم کرد.. به آنها حمله نخواهیم کرد اما آنها را نخواهیم پذیرفت.
کشتی های کمک حامل هزار تن برنج و کمک های پزشکی و کالاهای ضروری برای مسلمانان روهینگیا است و قرار است روز دهم ماه ژانویه آینده مالزی را ترک کند.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها