رأی‌گیری جمهوری‌خواهان درمخالفت با قطعنامه ضداسرائیلی

رأی‌گیری جمهوری‌خواهان درمخالفت با قطعنامه ضداسرائیلی
سه شنبه 14 دی 1395 - 10:08

تلاش جمهوری‌خواهان کنگره برای بی‌اعتبار کردن رأی ممتنع دولت اوباما به قطعنامه سازمان ملل در خصوص شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

العالم - آمریکا

وبسایت «واشینگتن اگزمینر» نوشت: اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه به قطعنامه‌ای رأی می‌دهند که – به گفته آن‌ها – قطعنامه ضداسرائیلی سازمان ملل را که اوباما به آن رأی ممتنع داد، محکوم می‌کند. این قطعنامه که با 14 رأی موافق، 0 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع تصویب شد، شهرک‌سازی‌های اسرائیل را در زمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها محکوم می‌کند.
«کوین مک‌کارتی»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و «اد رویس»، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس اواخر دوشنبه از قصد مجلس نمایندگان برای رأی دادن به قطعنامه محکومیت اقدام سازمان ملل و اوباما خبر دادند.
در بیانیه آن‌ها آمده است: «این دولت، تمامی اعتبار خود را در خصوص اسرائیل از دست داده است. شاهکار دولت در سازمان ملل به متحد ما، اسرائیل آسیب رساند و دستیابی به صلح در منطقه را دشوارتر کرد. این پنجشنبه، مجلس از مسئولیت خود شانه خالی نخواهد کرد و به قطعنامه‌ای فرا‌حزبی رأی خواهد داد که بر سیاست ما در منطقه و حمایت از اسرائیل، مجدداً تأکید می‌کند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها