واکنش سخنگوی دولت به اظهارات رییس قوه قضاییه

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات رییس قوه قضاییه
سه شنبه 14 دی 1395 - 14:11

سخنگوی دولت به اظهارات روز گذشته آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، در خصوص کم‌کاری دولت درباره پرونده بابک زنجانی پاسخ داد.

العالم ـ ایران

محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری سخنگوی دولت که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تقاضای ما این است که هر ادعایی را بابک زنجانی مطرح کرده رسیدگی و نتیجه آن اعلام و مطرح شود. ما آمادگی داریم هر نوع اطلاعات را به دستگاه قضا ارائه کنیم.

رشد 9.1 درصدی بخش صنعت ایران

سخنگوی دولت در این نشست با اشاره به دستاوردهای اقتصادی کشور، از رشد 9.1 درصدی بخش صنعت ایران خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال 1395رشد اقتصادی کشور حدود 6.5 درصد با نفت و 4.5 درصد بدون نفت بوده است.

نوبخت افزود: ما توانستیم از طریق اعطای تسهیلات به بخش خصوصی و سرمایه گذاری از طریق اعطای اعتبارات به طرح های تملک دارایی سرمایه ای (طرح های عمرانی) در 6 ماهه نخست سال جاری براساس آمار، مرکز آمار ایران به رشد حدود 6.5 درصدی با نفت و 4.5 درصدی بدون نفت دست یابیم.

رشد 6 درصدی بخش کشاورزی

وی ادامه داد: توزیع این رشد 6 درصد در گروه کشاورزی، 9.1 درصد در گروه صنعت، 5 درصد در گروه خدمات بوده است.
سخنگوی دولت افزود: سهم نفت در تولید ناخالص داخلی 4.7 درصد است، سهم کشاورزی حدود 13 درصد و سهم صنعت حدود 20 درصد است و بقیه هم مربوط به خدمات می شود.

جذب 5.2 میلیارد دلار سرمایه خارجی
نوبخت گفت: البته به این موضوع باید سرمایه گذاری خارجی هم اضافه کنیم، بر اساس گزارشی که از سازمان سرمایه گذاری خارجی دریافت شده میزان سرمایه گذاری خارجی در دوره مهرماه سال 92 یعنی شروع کار دولت تا اول دی ماه سال 94 (به دلیل اجرایی شدن برجام) برای 108 طرح تولیدی 5 میلیارد و 211 میلیون دلار بوده است.

آمادگی دولت برای همکاری با قوه قضائیه در پرونده زنجانی

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات روز گذشته رئیس قوه قضائیه در خصوص کم‌کاری دولت درباره پرونده بابک زنجانی، خاطرنشان کرد: ابتدا لازم است از قوه قضائیه برای بررسی به این پرونده تشکر کنم، پرونده‌ای بسیار مهم و پراهمیت که فردی نزدیک به ۳ میلیارد دلار از اموال و منابع عمومی را استفاده کرده که اکنون این رقم به قیمت روز بیشتر شده است.

وی افزود: دولت در این‌باره هر کمکی برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی انجام می‌دهد و با قوه قضائیه مساعدت و همکاری داشته و خواهد داشت. فکر می‌کنم آن بخش‌هایی که برای وزارت اطلاعات مکشوف است را این وزارتخانه می‌تواند در قالب اطلاعات کافی پشت پرده در اختیار قوه قضائیه قرار دهد که شناسایی شود چطور یک نفر می‌تواند چنین رقم بسیار بزرگی را در اختیار داشته باشد.

نوبخت تصریح کرد: دولت در هر موردی که قوه قضائیه نظر داشته همکاری می‌کند ضمن آنکه از ابتدا پیشگام این اقدام بوده تا ابعاد این فساد بزرگ روشن شود و مردم منتظر اقدام قاطع قوه قضائیه برای بازگرداندن این منابع به خزانه عمومی هستند.

ادعای پرداخت پول به ستاد انتخابات روحانی

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه رئیس قوه قضائیه مطرح کرده که طبق گفته بابک زنجانی برخی از پول‌ها به ستاد انتخاباتی روحانی داده شده است،‌ گفت: چنین صحبتی را نشنیده‌ام اما همواره دولت در این پرونده مطالبه‌گر بوده و بر ضرورت پیگیری و برگرداندن اموال و دارایی مردم مصر بوده است. اکنون این پرونده در اختیار قوه قضائیه است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

نوبخت همچنین تأکید کرد: قوه قضائیه از استقلال کافی برخوردار است. تقاضای ما این است که هر ادعایی را بابک زنجانی مطرح کرده رسیدگی شود و نتیجه آن اعلام و مطرح شود. ما آمادگی داریم هر نوع اطلاعات را به دستگاه قضا ارائه کنیم.

پربیننده ترین خبرها