سرمدا مرکز تروریسم جهانی

سرمدا مرکز تروریسم جهانی
سه شنبه 14 دی 1395 - 20:58

شهر سرمدا در استان ادلب سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه به مرکز جدید تروریسم جهانی تبدیل شده است.

العالم - سوریه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش کرد: ابوعمر الترکستانی یکی از فرماندهان القاعده در حمله هوایی نزدیک شهر سرمدا کشته شد. سرمدا دروازه ای است که ابوعمر و هزاران نفر دیگر از جنگجویان خارجی از طریق آن و از گذرگاه باب الهوی از ترکیه وارد خاک سوریه شده اند. جهاد ترکستانی و جهانی تنها کالایی نیست که در سرمدا پیدا می شود. خودروهای گرانقیمت کاسبان جنگ و جنگ سالاران را که بدون حساب و کتاب هزینه می کنند، به اینجا می کشاند.

سرمدا همچنین انبار فروش سلاح است. جنگجویانی که از میدان های شکست خورده در سوریه به ترکیه باز می گردند، سلاح های خود را در سرمدا به فروش می گذارند. صدها میلیون دلار سلاح در سرمدا خرید و فروش می شود که بخشی از آن مربوط به بقایای قراردادها با کشورهای اروپای شرقی است.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: شبه نظامیانی که بر اساس برنامه های آموزشی سازمان های اطلاعاتی آمریکا، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در اطراف سرمدا آموزش دیده اند، در این شهر تردد می کنند.

ایمن الظواهری با فتوای خود درباره کمک به جهاد در شام، به رونق گرفتن بازار سلاح در سرمدا کمک کرد. سیف العدل تبعه مصر، ابوالقسام الاردنی، ابوالافغان المصری و شمار دیگری از سران القاعده به شهر سرمدا تردد کرده اند. گروه تروریستی (موسوم به) خراسان که سازمان اطلاعاتی آمریکا برای شکار فرماندهان آن تلاش می کند، سرمدا را به عنوان مقری برای خود انتخاب کرده ، زیرا نزدیک خطوط تدارکاتی این گروه در ترکیه است.

حملات هوایی به مقرهای جبهه النصره که پناهگاه برای سران القاعده تامین می کند، متوقف نشده است، اما مهاجرت اعضای القاعده به این منطقه ادامه دارد. از دو سال پیش، ترور سران القاعده در حملات هوایی گسترش یافت. محسن الفضلی کویتی سرکرده گروه خراسان دو سال در سرمدا اقامت داشت تا اینکه در حمله موشکی آمریکا کشته شد. ابوالافغان المصری و ابوعمر سراقب سرکرده جیش الفتح هم از جمله افرادی هستند که در این حملات کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها