250 کشته؛ تلفات سنگین سعودی ها دریمن طی 2 روز

دوشنبه 20 دی 1395 - 12:14

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی درمقابله با پیشروی نیروهای متجاوز سعودی و مزدورانشان به مناطق کهبوب و ذباب در باب المندب، ده ها تن از آنان از جمله فرمانده تیپ سوم و نیز برخی دیگر از فرماندهان آنان را از پا درآوردند.

العالم - یمن

به گزارش العالم، شکست سنگین متجاوزان سعودی و مزدورانشان در منطقه باب المندب به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بعد از درگیری های شدید در جبهه های ذباب و کهبوب روی داد.

این پیشروی نیروهای متجاوز همزمان با هلی برد دریایی با حمایت نیروی هوایی عربستان صورت گرفت و ارتش و کمیته های مردمی توانستند با این پیشروی مقابله کنند و درحملات توپخانه ای، 15 خودروی نظامی و تانک اماراتی و نیز و خودروی نظامی و یک بولدوزر متعلق به مزدوران را در منطقه الحریقیه در منطقه ذباب را منهدم کنند.

محافل وابسته به "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و مزدوران همچنین از انهدام 23 خودروی نظامی ان ها در درگیری های اخیر در باب المندب خبر دادند.

این درحالیست که یک منبع نظامی از انهدام بیش از 30 خودروی نظامی متجاوزان سعودی خبر داد.

ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین از یک حمله دیگر نیروهای متجاوز سعودی به سمت منطقه القرون الخمسه در کهبوب ممانعت کردند که درنتیجه ده ها تن از نیروهای مزدور به قتل رسیدند و یا مجروح شدند.

این منبع نظامی از کشته شدن بیش از 250 و زخمی شدن بیش از 400 نفر از عناصر مزدور طی درگیری های مناطق ذباب و بخش هایی از کهبوب در جبهه تعز ظرف دو روز گذشته خبر داد.

این درگیری ها به کشته شدن ده ها نفر از عناصر مزدور از جمله "عمر الصبيحی" فرمانده تیپ سوم و سامح حیدره فرمانده گردان چهارم این تیپ منجر شد و به گفته منابع آگاه، آمبولانس ها برای انتقال اجساد و زخمی ها به محل درگیری اعزام شدند و در بیمارستان های عدن حالت آماده باش اعلام شد.

نیروهای مزدور نتوانستند که اجساد نیروهای خود را منتقل کنند و آن ها را در محل درگیری رها کرده و گریختند و درنتیجه، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند اجساد زیادی از جمله جسد الصبیحی را به اسارت بگیرند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین اتاق عملیات مشترک در گذرگاه الخضراء در نجران را هدف قرار دادند که براثرآن ، 6 نظامی سعودی از جمله محمد جوذم فرمانده گردان الشدادی کشته و عده ای دیگراز جمله چند سرباز مجروح شدند.

همچنین منطقه الخشل درجیزان و نیز تبه عامر و مواضع نظامیان سعودی در گذرگاه علب در منطقه عسیر، هدف آتش توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

215

پربیننده ترین خبرها