تیپ گولانی اسرائیل: نیروهای حزب الله اینجا هستند ...

تیپ گولانی اسرائیل: نیروهای حزب الله اینجا هستند  ...
سه شنبه 21 دی 1395 - 00:14

پایگاه صهیونیستی "والاه" گزارشی درباره استقرار ارتش این رژیم در مزارع شبعا و چالش های این ارتش برای مقابله با فعالیت های پنهان حزب الله در این منطقه حساس در مرز فلسطین اشغالی منتشر نمود.

العالملبنان 

پایگاه اینترنتی وطن نوشت فرمانده گردان 13 تیپ گولانی ارتش صهیونیستی مستقر در شبعا گفته است که حزب الله به طور شبانه روزی سرگرم جمع آوری اطلاعات درباره ارتش اسراییل و شیوه های فعالیت آن بوده و برای زمان حمله آماده می شود.  
وی که به نامش اشاره نشده است، افزود که تجربیات پیشین با حزب الله در این منطق به ویژه هار دوف نشان می دهد که سیاست این حزب هدف قراردادن جاده ها برای جلوگیری از رسیدن نیروی کمکی و تخلیه مجروحین است. یکی از افسران ارشد صهیونیست نیز گفت که جنگ حزب الله در سوریه تاثیری بر حضور این حزب در مرزهای رژیم صهیونیستی به ویژه کشتزارهای شبعا نداشته است.  
تیپ گولانی چند ماه پیش از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در فوریه 1948 تشکیل شد و شامل 5 گردان است. این تیپ که جزو خشن ترین نیروی رژیم صهیونیستی، می باشد، در جنگ‌ های بسیاری مانند جنگ 1948، جنگ علیه ارتش‌ های اردن، سوریه، لبنان و حتی عراق، جنگ 1967، جنگ اکتبر 1973، جنگ اول و دوم لبنان و حتی دو انتفاضه مردم فلسطین شرکت داشته است.

کشتزارهای شبعا زمینی به پهنای متوسط ۲٫۵ کیلومتر و طول ۱۴ کیلومتر در منطقه میان رژیم صهیونیستی، سوریه و لبنان است. به گواهی سازمان ملل متحد مالکیت این منطقه از آن سوریه است، اما از هنگام جنگ ۶ روزه به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده ‌است. مقامات دو کشور سوریه و لبنان کشتزارهای شبعا را بخشی از خاک لبنان می‌دانند.

206
 

پربیننده ترین خبرها