روسیه:آمریکایی‌ها در آسمان سوریه نامرئی نیستند

روسیه:آمریکایی‌ها در آسمان سوریه نامرئی نیستند
چهارشنبه 22 دی 1395 - 21:06

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که خلبانان روسی به شرکای آمریکایی خود اجازه نمی دهند در آسمان سوریه احساس تنهایی کنند.

العالماروپا
وزارت دفاع روسیه ضمن تکذیب دریافت هرگونه شکایت درباره نزدیک شدن خطرناک هواپیماهای روسی به هواپیماهای آمریکایی در آسمان سوریه، تاکید کرد که خلبان های روسی به شرکای آمریکایی خود اجازه نمی دهند در آسمان سوریه احساس تنهایی کنند.
به نوشته روسیه الیوم، "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات "چارلز کورکوران" فرمانده واحد 380 نیروی هوایی آمریکا که خلبان‌های روسی را به نزدیک شدن خطرناک به هواپیماهای ائتلاف آمریکایی در آسمان سوریه متهم کرده بود، گفت:"هیچ شکایتی در این خصوص از طرف آمریکایی ها دریافت نشده است و هدف ائتلاف آمریکایی از طرح این مسائل، پنهان کردن فعالیت های خود از روسیه در سوریه است، درحالی که طرفین توافقنامه ای برای جلوگیری از بروز هرگونه تنش در آسمان سوریه را امضا کرده اند."

وی با اشاره به این که آمریکایی ها برنامه های نظامی خود در سوریه را به روس ها اطلاع نمی دهند و تنها در موارد استثنایی به ذکر زمان و اقدام های تقریبی درباره مکان های مورد نظر برای اجرای عملیات اکتفا می کنند، تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی هیچ اطلاعاتی درباره هواپیماهایی که در عملیات سوریه به کار می گیرد، به طرف روسی ارائه نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که این رفتار در واقع به کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی اجازه می دهد که از مسئولیت کشتار غیر نظامیان و ویرانی تاسیسات غیرنظامی در سوریه فرار کنند.

کوناشینکوف در ادامه به حمله جنگنده های ائتلاف آمریکا به شهرک حساجک در حومه حلب در اکتبر گذشته اشاره کرد که در نتیجه آن شماری از غیرنظامیان سوری قربانی شدند.

این عملیات با استفاده از جنگنده بمب‌افکن های "بی – 52" آمریکایی اجرا شد و در آن بیش از 20 غیرنظامی کشته شدند.

وی افزود: واشنگتن قبل از اجرایی شدن آتش‌بس اخیر در سوریه همواره اصرار داشت که تروریست ها در ریف ادلب حضور نداشته باشند زیرا مخالفان مسلح مورد حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس بعد از خروج از شهر حلب، عازم ادلب شده بودند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تصریح کرد که بنا به این دلایل خلبانان روسی همواره به خلبان های آمریکایی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی، یادآوری می کنند که در آسمان سوریه تنها و نامرئی نیستند.

وی در عین حال تاکید کرد که خلبان های روسی کاملا حرفه ای عمل ‌می‌کنند و به تمام تدابیر امنیتی ضروری پایبند هستند.

213-9

پربیننده ترین خبرها