واکنش تند آنکارا به حمایت آمریکا از کُردها

واکنش تند آنکارا به حمایت آمریکا از کُردها
پنج‌شنبه 23 دی 1395 - 19:34

ترکیه از ارتش آمریکا به علت بازنشر بیانیه تشکیلات شبه نظامی "نیروهای سوریه دموکراتیک" شدیداً انتقاد کرد.

العالم اروپا

تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک در این بیانیه اعلام می کند که هیچ ارتباطی با کُردهای مسلحی که با دولت ترکیه می جنگند، ندارد.

اما ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه گفت: آیا این شوخی است یا ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا عقل و هوش خود را از دست داده است؟

کالین گفت: "آیا شما معتقدید که کسی این چیزها را باور می کند؟ آمریکا نباید درپی مشروعیت بخشیدن به یک گروه تروریستی باشد". منظور او از سخن، همان گروه هایِ کُردِ وابسته به تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک است.

فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه هم در کنفرانس سفیران ترکیه در خارج گفت: آنکارا امیدوار است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا این "اشتباه" ( ائتلاف با یگان های دفاع مردمی کُرد) را اصلاح کند.

تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک متحد اصلی آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه است. این تشکیلات شبه نظامی شامل یگان های دفاع مردمی کُرد است. ترکیه یگان های دفاع مردمی کُرد را زیرشاخۀ حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) می داند. حزب کارگران کردستان از 3 دهۀ پیش تاکنون با دولت آنکارا می جنگد و نامش در لیست گروه های تروریستی آنکارا، آمریکا و اتحادیه اروپا گنجانده شده است.

اما ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در صفحۀ توئیتری خود، ضمن بازنشر بیانیه این گروه، اعلام کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام می کند که هیچ ارتباطی با حزب کارگران کردستان ندارد.

تشکیلات نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه خود اعلام کرده که بخشی از حزب کارگران کردستان نیست و درپی برقراری روابط مستحکم با کشورهای همسایه از جمله ترکیه است .

تشکیلات نیروهای سوریه دمکراتیک

214

پربیننده ترین خبرها