ادامه پاکسازی وادی بردا به دست ارتش سوریه

ادامه پاکسازی وادی بردا به دست ارتش سوریه
يکشنبه 26 دی 1395 - 06:29

ارتش سوریه به پاکسازی منطقه وادی بردا ادامه می دهد.

العالم – سوریه

به گزارش خبرنگار العالم، ارتش سوریه در منطقه وادی بردا در استان ریف دمشق بررسی پرونده برخی از افراد مسلح را در چارچوب توافق آشتی فراگیر آغاز کرده است.

بر اساس این توافق، عناصر مسلح از این منطقه خارج خواهند شد و پرونده کسانی که می خواهند در این منطقه بمانند حل و فصل خواهد شد. از سوی دیگر کارشناسان سوری به ترمیم زیان های وارد شده به تاسیسات زیربنایی آبی چشمه های عین الفیجه در منطقه وادی بردا ادامه می دهند تا ارسال آب به دمشق پایتخت به زودی از سرگرفته شود.

دارین فضل خبرنگار العالم در منطقه وادی بردای دمشق در گزارشی در این زمینه افزود: پس از آزاد شدن شهرک بسیمه توسط ارتش سوریه و متحدانش در منطقه وادی بردا در استان ریف دمشق سوریه، شوکت و قدرت گروه های مسلح در هم شکسته شده است. آزاد کردن شهرک بسیمه از دشواترین ماموریت ها در منطقه وادی بردا بوده است.

ارتش سوریه و متحدانش توانستند به سیطره گروه های مسلح بر این شهرک و منبع اصلی آب دمشق پایان دهند. از سوی دیگر شمار جدیدی از عناصر مسلح خود را به ارتش سوریه تسلیم کرده اند تا پرونده این افراد در چارچوب توافق آشتی حل و فصل شود. بر اساس این توافق، عناصر مسلح خارجی از منطقه وادی بردا خارج خواهند شد و افراد سوری که بخواهند در این منطقه خواهند ماند.

یک نظامی ارتش سوریه گفت: شهرک بسیمه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که از دو بخش به مرزهای لبنان و دمشق مرتبط است. اهمیت این شهرک برای گروه های مسلح برای سیطره بر چشمه های آب عین الفیجه بوده است. تروریست ها با حضور در شهرک بسیمه این منطقه را به خط دفاعی نخست خود در وادی بردا تبدیل کرده بودند.

علی موسی شهردار شهرک هریره در وادی بردا دمشق گفت: عملیات آشتی شامل همه روستاهای منطقه وادی بردا است و شمار زیادی از عناصر مسلح برای حل و فصل پرونده ها، خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند. همچنین در میان آنان افراد تحت تعقیب و فراری از خدمت نظامی اجباری نیز حضور دارند.

خبرنگار العالم افزود: تیم های امدادی و تعمیر خطوط تلفن و امور آب به منطقه چشمه های عین الفیجه اعزام شده اند تا بار دیگر ارسال آب به دمشق از سرگرفته شود. تیم های امدادی امور آبی تعمیرات را کامل و آب را به انبارهای آب دمشق ارسال کردند تا مرحله نخست تصفیه آب آغاز شود.

در همین حال، تروریست‌ها، افسر بلندپایه سوری را در وادی بردا در حومه دمشق ترور کردند.

سرلشکر احمد الغضبان، نماینده ارتش سوریه برای برقراری آشتی و آتش‌بس در منطقه وادی بردا، هنگام خروج از منطقه نبع فیجه ترور شد. این افسر سوری مأموریت داشت که در منطقه وادی بردا صلح و آشتی برقرار کند.

پربیننده ترین خبرها