فراگیر شدن اعتراضات در آستانه تحلیف ترامپ

فراگیر شدن اعتراضات در آستانه تحلیف ترامپ
يکشنبه 26 دی 1395 - 10:14

با نزدیک شدن به زمان مراسم تحلیف دونالد ترامپ، مردم در ایالتهای مختلف در سراسر آمریکا به خیابانها ریختند و علیه سیاستها و وعده های وی فریاد اعتراض سر دادند.

العالم - آمریکا

ای بی سی نیوز در مطلبی نوشت: روز شنبه  تظاهر کنندگان در سراسر آمریکا در اعتراض به اظهارات ترامپ علیه مهاجرت، ساختن دیوار در مرز مکزیک و جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا دست به تظاهرات زدند.

سناتور دموکرات «کریس وان هولن»  که برای راهپیمایان در یکی از مناطق مرکزی واشینگتن صحبت می کرد گفت  «ما نمی خواهیم دونالد ترامپ (با اظهارات و موضع گیریهایش) مجسمه آزادی را به خاک بسپارد.»

در شیکاگو بیش از 1000 نفر از مردم در ساختمان اتحادیه معلمان اجتماع کردند و از یکدیگر خواستند تا برای حفظ حقوقی که ترامپ علیه آنها در کابینه اش کار خواهد کرد مبارزه کنند.

«ران تیلور»، پیشوای روحانی منطقه شیکاگو و مدیر کنگره متحد سازمانهای مذهبی به اجتماع کنندگان گفت « بدون در نظر گرفتن آنچه که در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد اعتقاد راسخ دارم که درستی بر باطل و نادرستی غلبه خواهد کرد و می خواهم به تک تک شما بگویم که تنها نیستید.»

در لس آنجلس چند صد نفر از مردم در مقابل مرکز فرهنگی آمریکاییهای مکزیکی تبار دست به راهپیمایی زدند و علیه سیاستهای ترامپ شعارهایی سر دادند.

وقایع روز شنبه در واشینگتن، لس آنجلس، شیکاگو، سن خوزه، کالیفورنیا و مناطق دیگر زمانی رخ داد که هزاران نفر (از مهاجران) در راهپیمایی با عنوان «ما نباید اخراج شویم» شرکت کردند.

218
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها