اسد: داعش زیر نظر آمریکا ایجاد شد

اسد: داعش زیر نظر آمریکا ایجاد شد
جمعه 1 بهمن 1395 - 13:53

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، گروه تروریستی داعش زیر نظر آمریکا ایجاد شد.

العالمسوریه
"بشار اسد" در مصاحبه با شبکه ژاپنی "تی بی اس" در پاسخ به سؤالی درخصوص امکان هماهنگی با ترکیه و یا آمریکا گفت: داعش در سال 2006 در عراق و تحت نظر آمریکا ایجاد شد و در آن زمان محدود به عراق بود، ولی با آغاز بحران در سوریه فعالیت خود را تا سوریه گسترش داد.
وی افزود: پس از آن ترکیه به حمایت از داعش پرداخت، زیرا داعش با صادرات نفت از چاه های سوریه، برای جذب هرچه بیشتر جنگجو به دنبال درآمد بیشتر بود؛ ترکیه نیز به صورت مستقیم در این قاچاق نفت دست داشت.
اسد خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ترکیه یا آمریکا نبردی صادقانه ضد داعش داشته باشند.
رئیس جمهور سوریه گفت: آخرین مثال، حمله چند هفته قبل به "تدمر" بود؛ آنان توانستند تحت اشراف آمریکایی ها و زیر نظر پهپادهای آمریکایی، از طریق صحرا به این شهر یورش ببرند و آن را اشغال کنند.
اسد افزود: امروز هم از حمله داعش به دیرالزور در شرق سوریه سخن می گوییم، درحالیکه آمریکایی ها هیچ کاری برای متوقف کردن این گروه نمی کنند.
اسد اظهار داشت:  یک سال و نیم از تأسیس ائتلافی بین المللی تحت عنوان نبرد علیه تروریسم می گذرد، ولی هیچ دستاوردی را از آن نمی بینیم، زیرا آنها جدی نیستند.
بشار اسد خاطرنشان کرد: اردوغان اخوانی است و به داعش و القاعده پایبند می باشد، زیرا این گروه ها همان ایدئولوژی را دارند و او نمی تواند از آنها دور شود.
وی افزود: او تلاش می کند با اجرای مانورهایی وانمود کند که ضد تروریستهای داعش و النصره است، درحالیکه به صورت روزانه از این گروه ها حمایت می کند، و آنها نمی توانند بدون این پشتیبانی به بقای خود ادامه دهند.
بشار اسد در پاسخ به سؤالی درخصوص احتمال کناره گیری درصورت ضرورت گفت: در این زمینه این مردم سوریه هستند که از طریق صندوق رأی تصمیم می گیرند، و این موضوعی نیست که ما آن را با مخالفان یا کشورهای دیگر بررسی کنیم.
بشار اسد تأکید کرد: موضوع برگزاری انتخابات و یا انتخابات زودهنگام اکنون مطرح نیست.
وی افزود: مشکل من نیستم، و من به عنوان رئیس جمهور وظیفه دارم که به کشورم در بحران کمک کنم، نه اینکه برای نجات جان خود فرار کنم و یا اینکه بگویم "باید بروم و مردم را به حال خود رها کنم تا از خود دفاع کنند."
بشار اسد گفت: این راه حل نیست، و رئیس جمهور در بحرانها باید با مشکلات مقابله کند، و پس از پایان بحران می تواند بگوید که می خواهد برود یا بماند، و در آن زمان مردم می توانند به او بگویند که بماند یا برود.

پربیننده ترین خبرها