لاوروف توضیح داد..

مذاکرات آستانه؛ جایگاه سیاستمداران یا تفنگداران؟

مذاکرات آستانه؛ جایگاه سیاستمداران یا تفنگداران؟
دوشنبه 4 بهمن 1395 - 18:29

وزیر خارجۀ روسیه از تلاش برای جایگزین کردن هیأتی از مخالفان سیاسی سوری در خارج از کشور به جای مخالفان مسلح سوری در گفت وگوهای آستانه خبر داد.

العالمسوریه

سرگئی لاوروف، روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تلاش هایی در جریان بود که هدف بنیادی آن، جایگزین کردن گروه های مخالف سیاسی در خارج از کشور و همچنین مهاجران به جای گروه های مسلح وابسته به مخالفان بود.

وی افزود: ما نمی خواهیم مخالفان سیاسی را از فرایند مذاکرات برانیم، بلکه تلاش داشتیم مذاکرات آستانه را به صورت ویژه، برای سامان دهی و تدوین توافق نامه هایی دربارۀ مشارکت کامل مخالفان مسلح در این فرایند در نظر بگیریم و در حال حاضر، چیزی که مهم است، همین است.

وزیر خارجۀ روسیه سپس خاطر نشان کرد: دورهای آینده از مذاکرات مشترک سوری، از جمله مذاکراتی که در ژنو برگزار خواهد شد، برای مذاکرات دولت با همه گروه های مخالف بدون استثنا، اعم از گروه ریاض، گروه مسکو و گروه قاهره و غیره، در نظر گرفته خواهد شد.

لاوروف در ادامه گفت: به این ترتیب، گروه های مسلح مخالف، در مراحل آینده به مذاکرات خواهند پیوست و به این ترتیب، گفت وگوها بجا و امیدوارکننده خواهد بود و همۀ سوری ها را شامل خواهد شد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها