تهران و اسلام‌آباد بر گسترش روابط تاکید کردند

تهران و اسلام‌آباد بر گسترش روابط تاکید کردند
پنج‌شنبه 7 بهمن 1395 - 11:32

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با مشاور نخست وزیرپاکستان در امور خارجی دیدار و گفت وگو کرد.

العالم- ایران

در این دیدار که در دومین روز از سفر علاء الدین بروجردی صورت گرفت، وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش تماس ها میان مقامات و مسئولان دو کشور بر ضرورت گسترش همه جانبه مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی کشورمان با اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، تاریخی و زبانی میان ایران و پاکستان روابط دو کشور را فراتر از روابط همسایگی برشمرد و تاکید کرد که روابط دوستانه دوکشور با توجه به مشترکات فراوان یاد شده باید بیش از پیش گسترش پیدا کند.


سرتاج عزیز نیز در این ملاقات از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر نام برد و تاکید کرد که پاکستان اهمیت ویژه ای به روابط دوستانه خود با ایران قائل است.
دو طرف در این ملاقات ضمن بررسی مسائل منطقه ای، همچنین درباره نشست آتی سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که قرار است نیمه نخست اسفند ماه سال جاری به میزبانی پاکستان برگزار شود گفت وگو و تبادل نظر کردند.


بروجردی در دومین روز از سفر خود به پاکستان قرار است امروز با رضا ربانی رئیس مجلس سنا و سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان نیز دیدار کند و در این ملاقات ها دعوتنامه رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را به روسای مجالس سنا و ملی پاکستان برای شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین در تهران تسلیم خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها