حزب راست افراطی فرانسه؛ اقدام ترامپ را شجاعانه خواند

حزب راست افراطی فرانسه؛ اقدام ترامپ را شجاعانه خواند
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 09:52

حزب راست افراطی "جبهه ملی" فرانسه با تقدیر از اقدام ترامپ، اتخاذ اقدامات مشابه ضد مسلمانان را از سوی این حزب دور از ذهن ندانست.

العالم اروپا


به گزارش روزنامه القدس العربی، برخی از رهبران حزب راست افراطی "جبهه ملی" فرانسه، با تقدیر از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، در جلوگیری از ورود پناهندگان و شهروندان هفت کشور اسلامی به خاک این کشور، آن را تصمیمی شجاعانه توصیف کردند.

خبرگزاری های فرانسه به نقل از "استیو بوریس" معاون "مارین لوپن" رهبر حزب راست افراطی "جبهه ملی" این کشور افزودند: بعید نمی دانم که مارین لوپن تصمیمی مانند تصمیم ترامپ اتخاذکند. ما  یک جهان وحشتناک زندگی می کنیم. به همین علت اگر مجبور شویم، اقدامی این چنینی ضروری به نظرمی رسد، حتی اگر این موضوع برای برخی تکان دهنده باشد.

در همین حال، "گیلبرت کولارد" یکی از رهبران حزب راست افراطی و نماینده این حزب در پارلمان فرانسه با حمایت از تصمیم ترامپ ضد مسلمانان، خاطرنشان کرد: از واکنش برخی افراد نسبت به تصمیم ترامپ تعجب می کنم، در حالیکه17 کشور ورود اسرائیلی ها را به کشور خود منع کرده اند. وی تصمیم این کشورها علیه "اسرائیل" را شرمانه خواند."
کولارد در گفت و گو با شبکه "ال سی ای" افزود: ترامپ تصمیمی را علیه این کشورها گرفت که پیشتر اوباما در مورد آن و خطراتش هشدار داده بود. بنابراین این اقدامات احتیاطی، منطقی به نظر می رسد.

این نماینده پارلمان فرانسه از حکومت ترامپ  خواست با گسترش دامنه این تصمیم، برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی را نیز در مجموعه کشورهای ممنوع الورود به خاک آمریکا قراردهد.

از سویی، "دیوید راشلین" مدیر کمپین انتخاباتی مارین لوپن، دیروز (سه شنبه) تاکیدکرد: در برنامه ما چنین اقداماتی وجود ندارد مگر این که مجبورشویم و لوپن در اتخاذ چنین اقداماتی تردید ندارد.
از سوی دیگر، "رابرت منارد" شهردار شهر بیزیه وابسته به حزب راست افراطی و بنیانگذار سازمان "گزارشگران بدون مرز"، با تقدیر از "شجاعت" ترامپ در اتخاذ چنین تصمیمی ضد مهاجرت، از ناتوانی سیاستمداران فرانسوی در وضع قوانین برای جلوگیری از مهاجرت در طول 40 سال اخیر، به شدت انتقاد کرد.

گفتنی است، حزب راست افراطی فرانسه بخش گسترده ای از برنامه انتخاباتی خود را به عنوان "خطر مهاجرت و مهاجران" اختصاص داد و متعهد شد بطور کلی ورود مهاجران را متوقف و پناهندگان را جهت بازگشت به کشورهای خود از فرانسه اخراج کند. همچنین راشلین، برخورد با آنچه را که وی " جنگ اسلامی" با هویت مسیحی فرانسه خواند، خواستارشد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها