افشاگری های آسانژ دامن انتخابات فرانسه را می گیرد

افشاگری های آسانژ دامن انتخابات فرانسه را می گیرد
شنبه 16 بهمن 1395 - 18:30

جولیان آسانژ بنیانگذار رسانه اینترنتی افشاگر ‏ویکی لیکس به یک روزنامه روسی گفت افشاگری هایی در ایمیل های هیلاری کلینتون درباره «امانوئل ماکرون، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وجود دارد که منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، آسانژ در گفتگو با روزنامه ایزوستیا روسیه گفت ایمیل های هیلاری کلینتون ، نامزد ‏ناکام دموکرات ها در ‏انتخابات ریاست جمهوری ‏سال 2016 آمریکا، حاوی اطلاعات جالب توجه ای درباره «امانوئل ماکرون، وزیر سابق اقتصاد و صنایع فرانسه است که اکنون به عنوان رهبر جریان سوسیال-لیبرالبه پیش، به طور مستقل نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 کشورش شده است و همه مردم با اشتیاق منتظر انتشار آن هستند.

اگرچه در پایگاه اینترنتی ویکیلیکس از قبل گزیده هایی از ایمیل های کلینتون و جان پودستا مدیر ستاد تبلیغات اش، حاوی شرح حال مبسوطی درباره شخصیت امانوئل ماکرون و دعوت از هیلاری به عنوان میهمان ویژه برای شرکت در میزگرد کوچکی که توسط مانوئل والس و ماکرون ترتیب داده شده بود وجود داشت، اما اطلاعات جدیدی که رسانه اینترنتی افشاگر ‏ویکیلیکس قرار است منتشر کند قطعا برای ماکرون بسیار مشکل ساز و درد سر آفرین است.

آسانژ به ایزوستیا گفته است اطلاعاتی که ما درباره امانوئل ماکرون در اختیار داریم بسیار جالب است ‏. این اطلاعات از مکاتبات خصوصی هیلاری کلینتون به دست آمده است .

وی تاکید کرد جهان با شور و شوق تمام و با بی صبری منتظر انتشار این اطلاعات است.

جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس که به اتهام ارتکاب جرایم جنسی در سوئد تحت تعقیب پلیس قراردارد، از سال 2012 به سفارت اکوادر در لندن پناهنده شده است.

آسانژ که تمام اتهام ها را رد کرده و آن را سیاسی می داند،  بیم آن دارد که توسط پلیس دستگیر شده و به سوئد فرستاده شود.

بنیانگذار ویکی لیکس شهروند استرالیاست و می ترسد که در صورت انتقال به سوئد، به آمریکا تحویل داده شود. در این صورت به جرم افشای اسناد محرمانه امریکا در سایت ویکی لیکس، 35 سال زندان یا اعدام منتظر اوست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها