وعده دولت میانمار برای تحقیق درباره جنایات علیه مسلمانان

وعده دولت میانمار برای تحقیق درباره جنایات علیه مسلمانان
شنبه 16 بهمن 1395 - 19:03

دولت میانمار متعهد شد که درخصوص گزارش های مربوط به ارتکاب اقدامات فجیع علیه اقلیت مسلمان روهینگیا دراین کشور تحقیق کند.

العالم آسیا

به گزارش رویترز،  بعد از صدور گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در روز جمعه ( 3 فوریه) ، دولت میانمار متعهد شد که درخصوص گزارش های مربوط به ارتکاب قتل و جنایت ضد اقلیت مسلمان روهینگیا تحقیق می کند.
دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی در میانمار از ماه اکتبر گذشته، جنایت هایی چون قتل و تجاوز گروهی را درحق مسلمانان روهینگیا مرتکب می شوند و روستاهای آنان را به آتش می کشند و اقدامات آنان به حد «جنایت های ضد بشری» و شاید پاکسازی نژادی نزدیک شده است.
درگزارش دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به نقل از شاهدان آمده است که نیروهای امنیتی میانمار به کشتن کودکان و زنان و کهنسال و تیراندازی به سوی مسلمانان اقدام می کنند و روستاهای آنان را به آتش می کشند وعلیه آنان مرتکب تجاوز گروهی و خشونت می شوند و مواد غذایی و منابع غذایی آنان را به عمد نابود می کنند.
زاو هتای سخنگوی این مرکز روز جمعه با ارسال پیامی مکتوب برای رویترز در یانگون نوشت این ادعاها بسیار خطرناک است و ما احساس نگرانی شدید می کنیم و با تشکیل کمیته تحقیق به ریاست معاون رئیس جمهوری دراین باره تحقیق خواهیم کرد و درصورت وجود ادله ومدارکی دال بر ارتکاب این گونه اقدامات،همه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
چهارتن از بازجویان وابسته به سازمان ملل ماه گذشته، اظهاراتی را از 220 نفر از قربانیان روهینگیا و از شاهدانی که از منطقه محاصره شده در مونگدو در استان اراکان به منطقه بازار کوکس در بنگلادش فرار کرده بودند، جمع آوری کردند.
دراین حال، «تین چیائو» رئیس جمهوری میانمار که به کامبوج سفر کرده است، روز شنبه (4 فوریه) با هون سن نخست وزیر این کشور دیدار کرد.
وی برای سفری رسمی و چهار روزه به کامبوج سفر کرده است.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها