پشت پرده مرگ سرکرده احرار الشام در سوریه

پشت پرده مرگ سرکرده احرار الشام در سوریه
يکشنبه 17 بهمن 1395 - 15:13

پس از اعلام کشته شدن ابوهانی المصری از سرکردگان ارشد احرار الشام در حمله ائتلاف آمریکا، خبرهایی متفاوتی در خصوص دلیل مرگ او منتشر شده است.

العالمسوریه
به گزارش العالم، ابوهانی المصری از سران نظامی جنبش احرار الشام بود.

المصری از جمله اولین سرکرده های تشکیلات القاعده بود که در افغانستان جنگیدند و اسامه بن لادن را همراهی کردند.

خبرها حاکی است که وی درحمله هواپیمای بدون سرنشین به جاده سرمدا در حومه ادلب شمالی کشته شد. اما چه کسی المصری را کشت و چرا؟
درست است که المصری درحمله ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا کشته شد، اما گفته می شود که سران جنبش الاحرار بوده اند که گزارش هایی را درباره تحرکات وی به عنوان بیگانه ای که از خارج برای جنگ به سوریه آمده بودند، دادند.
وی همچنین از معدود کسانی بود که با جنبش الاحرار ماند و پیوستن خود به «گروه تحریر الشام» را که جبهه النصره برآن سلطه دارد، اعلام نکرد.
انتظار می رفت که ابوهانی المصری دراقدامی منطقی، به گروه تحریرالشام بپیوندد، به ویژه اینکه اکثر سران و عناصر غیرسوری آن به این گروه پیوستند
مصلح العلیانی و عبدالله المحیسنی از سرکرده های س عودی و ابوالفتح الفرغلي، وابويقظان المصری، وابو شعيب المصری از سرکرده های مصری هستند.
بسیاری از عناصر جنبش احرار الشام را خارجی های عرب و غیره تشکیل می دهند و از معروف ترین آن ها « گردان الامام البخاری" است که درمحاصره نبل والزهراء شرکت داشتند.
«أحرار الشام» از حمله اولین گروه هایی است که قبل از ورود جبهه النصره به کشور، عناصر خارجی را به سوریه آورد و اکثر سران آن وابسته به تشکیلات جهانی القاعده بودند.
شخص ابوهانی المصری نیز درجنگ چچن ضد روسیه و درجنگ بوسنی مشارکت داشته و پس از آزادی از زندان های مصر، درآغاز تحولات سوریه درسال 2011 به جنبش احرارالشام پیوست.
از دیگر معروف ترین سرکرده های مصری که درسوریه کشته شدند، ابوالفرج المصری سرکرده معروف القاعده و رفاعی طه بودند، اما اطلاعات زیادی درباره "محمد المصری" که در سوریه است، دردست نیست. وی پسر ابوخباب المصری از سرکرده های ارشد جبهه النصره است.
وی مسئول برنامه سلاح های شیمیایی سمی در تشکیلات القاعده بود و درحمله آمریکا در سال 2008 در منطقه مرزی القبائل واقع بین پاکستان و افغانستان کشته شد.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها