"اسرائیل": حزب الله از بهترین ارتش های خاورمیانه است

دوشنبه 18 بهمن 1395 - 14:28

مراکز مطالعاتی و پژوهشی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که توانایی های نظامی حزب الله لبنان در حد بهترین ارتشهای منطقه خاورمیانه است.

العالم - فلسطین

رژیم صهیونیستی توسعه قدرت و توانمندیهای حزب الله و قدرت بازدارندگی آن را از نظر کیفی و کمی زیر نظر دارد. این رژیم اذعان می کند که حزب الله قدرت و توانمندیهای یک ارتش کلاسیک پیشرفته را دارد؛ بدون اینکه از تاکتیک های آمیخته دست بردارد که آمیخته ای از مزیت های قدرت های ارتش کلاسیک و تاکتیک های مقاومت است.

روزنامه الاخبار لبنان خاطرنشان کرد، مرکز پژوهش های امنیت در تل آویو به عنوان اولین مرکز پژوهشی ویژه امور راهبردی در رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا نه فقط قدرت گیری نظامی حزب الله را از نظر میزان قدرت و انواع و درجه آنها ارزیابی کند، بلکه آن را از نظر ساختار سازمانی و بکارگیری این قدرت ارزیابی نمایند.

تحقیقات یفتاح شابیر رئیس برنامه توان نظامی در خاورمیانه در مرکز پژوهش های امنیت در تل آویو،  با بررسی اهداف نمایش قدرت نظامی حزب الله، تلاش کرد تا آن را در فهرست تهدیدات مشابه پیش روی "اسرائیل" توصیف نماید، اما همزمان تاکید کرد که تعیین میزان این قدرت دشوار است زیرا حزب الله به طور کلی به عنوان یک موسسه نظامی کلاسیک (ارتش) موفق شده است که اسرار نظامی خود و امنیت اطلاعاتش را حفاظت کند و این بدان معناست که آنچه درباره توان این حزب منتشر شده است؛ درمقایسه با قدرت و توانمندیهای آن بسیار ناچیز است.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها