نماینده‌های سلفی در کمین روابط کویت با عراق

نماینده‌های سلفی در کمین روابط کویت با عراق
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 05:21

نمایندگان سلفی پارلمان کویت، تنش درباره مرزهای کویت با عراق را جدال لفظی توصیف کردند و خواستار برخورد "قاطع و هوشیارانه" با آن شدند.

العالم عراق

در پی انتقاد شخصیت‌های عراقی از توافق مرزی آن کشور با کویت درباره کانال آبی خور عبدالله، "یوسف الفضاله" نماینده پارلمان کویت گفت: پارلمان این کشور در جلسه آینده "ادعاهای عراق" در این باره را بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر، ولید الطباطبائی نماینده سلفی پارلمان کویت درباره وضعیت تنش درباره مرزهای کویت با عراق را جدال لفظی دانست و خواستار برخورد قاطع و هوشیارانه با آن شد و از دولت آن کشور خواست متناسب با این وضعیت تعامل کند. از سوی دیگر، "علی الدقباسی" دیگر نماینده سلفی پارلمان کویت در این باره گفت: نمایندگان پارلمان عراق به جای تعرض به مرزهای ثبت شده بین المللی عراق و کویت، به "دخالت های ایران" در کشورشان توجه کنند.

واکنش های شدید نمایندگان پارلمان کویت در پاسخ به بررسی هویت این منطقه در پارلمان عراق مطرح می شود. پایگاه سومریه نیوز در این باره به نقل از عبدالسلام المالکی استاندار بصره نوشت: بیش از 80 نامه پیش نویس قانونی برای اصلاح یا لغو توافق نامه خور عبدالله بین دو کشور را امضا کرده اند.

عبدالسلام این منطقه را بخشی از خاک عراق دانست که "به طور غیر قانونی به کویت داده شده است."

از سوی دیگر، "فالح الخزعلی" نماینده دیگر پارلمان عراق در این باره گفت: توافق درباره خور عبدالله به تنظیم کشتی رانی مربوط می شود و یک قراردادهای بین المللی نیست و عراق می تواند آن را لغو یا اصلاح نماید.

وی افزود: توافق نامه مذکور براساس قانون بین المللی کشتیرانی تنظیم شده است، زیرا آب های مشترک میان دو کشور و موقعیت جغرافیایی جزیره بوبیان (بندر مبارک) و بندر فاو – که نیازمند تنظیم کشتیرانی است - در این منطقه واقع شده است و این وضعیت در همه کشورهای جهان اجرا می شود.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها