واشینگتن پست:

ابهام در برنامه سفر تورهای آمریکایی به ایران

ابهام در برنامه سفر تورهای آمریکایی به ایران
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 11:30

با وجود اینکه مدت زیادی از صدور فرمان ممنوعیت سفر اتباع ایرانی و شش کشور مسلمان دیگر به آمریکا نمی گذرد، شرکتهای مسافرتی از خسارت مالی ناشی از این فرمان ابراز نارضایتی کرده اند.

العالم - آمریکا

به نقل از واشینگتن پست؛ در ماههای اخیر ایران، مقصد بسیاری از جهانگردان آمریکایی بوده است. اما اکنون بسیاری از شرکتهای گردشگری به دلیل پیچیده شدن مشکل روادید بین آمریکا و ایران، تورهای خود را لغو کرده اند.
دونالد ترامپ اوایل ماه جاری فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران از ورود به آمریکا برای 90 روز منع شده اند. پس از آن ایران نیز در اقدامی متقابل صدور روادیدهای جدید برای آمریکاییها را متوقف کرد اگر چه وزیر امور خارجه این کشور پیشنهاد کرد شاید استثنا‌هایی وجود داشته باشد.
فرمان جدید ترامپ در دادگاه های آمریکا در حال بررسی است اما سایه بلاتکلیفی بر سفرهای بین دو کشور حاکم است.
در همین راستا، «باربارا بَنکس»، سخنگوی شرکت مسافرتی «ویلدرنس» که سفرهای ماه های آوریل و مه را به ایران لغو کرده است گفت: " سفرها به تهران، بطور چشمگیری افزایش یافته بود؛ تبادل فرهنگی و فهم متقابل، اساس جهانی صلح آمیز است."
شرکت «اسمارت تور» که چند هفته پیش گفته بود ظرف 48 ساعت چندین برنامه تور ایرانگردی را فروخته است، اعلام کرد بخاطر وضع بلاتکلیفی، تور ماه جولای را لغو کرده است. این شرکت گفته بود: «ما معتقدیم ایران کوبای جدید است».
ایران اعلام کرده است سالانه حدود 5 میلیون گردشگر به این کشور سفر می کنند که غالبا از کشورهای همسایه هستند و گردشگران آمریکایی کمتر از 1 درصد این تعداد را تشکیل می دهند. اما نکته جالب اینجاست که آمریکایی ها با وجود تاریخچه پرتنش روابط ایران و آمریکا علاقه دارند به ایران سفر کنند.
 

پربیننده ترین خبرها