پیش بینی پیروزی و شکست برای مارین لوپن درفرانسه

پیش بینی پیروزی و شکست برای مارین لوپن درفرانسه
پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 09:40

براساس نظرسنجی جدیدی که نتایج آن امروز پنجشنبه منتشر شد، مارین لوپن رهبر جریان راست افراطی فرانسه به احتمال زیاد در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی خواهد رسید.

العالم اروپا

با این حال نظرسنجی های دیگر حاکی از آن است که لوپن در مرحله دوم انتخابات در مقابل امانوئل ماکرون نامزد جریان میانه روی این کشور شکست خواهد خورد.

مؤسسه نظرسنجی هریس انتر اکتیو در این باره اعلام کرد براساس نظرسنجی انجام شده درباره انتخابات ریاست جمهوری در 23 آوریل آینده، مارین لوپن رهبر جبهه ملی که مخالف ورود مهاجران به فرانسه و عضویت این کشور در اتحادیه اروپاست 24 درصد آرای مردم این کشور را به دست خواهد آورد و در مقابل امانوئل ماکرون حائز 21 درصد آرا خواهد شد.

براساس این نظرسنجی فرانسوا فیون، نامزد جریان محافظه کار میانه با به دست آوردن 19 درصد آرا در جایگاه سوم قرار خواهد گرفت. فیون تا دو هفته پیش و قبل از آنکه دچار رسوایی مالی شود جزو گزینه های احتمالی برنده شدن در انتخابات بود.

براساس قانون انتخابات، دو نامزدی که بیشترین آرای فرانسوی ها را به دست آورند به مرحله دوم انتخابات راه خواهند یافت.

نتیجه دو نظرسنجی دیگر نیز که شامگاه چهارشنبه انجام گرفته اند از پیروزی مارین لوپن در مرحله اول خبر داده بودند. ولی از سوی دیگر تأکید کرده بودند امانوئل ماکرون بانکدار سابق این کشور در مرحله دوم انتخابات با احراز 63 درصد آرا مارین لوپن را شکست خواهد داد و به ریاست جمهوری خواهد رسید.

216-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها