نیویورک پست:

کمک رمال‌ها به آمریکا برای آزادی جاسوسان در ایران!

کمک رمال‌ها به آمریکا برای آزادی جاسوسان در ایران!
شنبه 23 بهمن 1395 - 09:40

یک گزارش جدید از کمک رمال‌ها به سیا برای آزادی جاسوسان لانه جاسوسی در اوایل انقلاب ایران حکایت دارد.

العالم - ایران

به نقل از نیویورک پست؛ بنابر گزارشی که روز جمعه منتشر شد، مقام های دستگاه امنیت اطلاعات آمریکا (سیا) چند پیشگو را برای جاسوسی از ایرانیها در قضیه بازداشت شدگان لانه جاسوسی در سال 1979 به کار گرفتند. اما این اقدام، موفقیت آمیز نبود و اهداف مورد نظرشان محقق نشد.
بر اساس تازه ترین اسنادی که سازمان امنیت اطلاعات آمریکا منتشر کرده است، در آن زمان تیمی متشکل از چند پیشگو که آموزش نظامی دیده بودند، بیش از 200 بار در یک ساختمان قدیمی در ایالت مریلند گرد هم آمده و تلاش کردند با استفاده از توان ماورای طبیعی خود، جان زندانیهای آمریکایی را نجات دهند.
طبق اسناد طبقه بندی شده که به وسیله روزنامه «میامی هرالد» منتشر شده است، در این گردهماییها که به «operation grill flame» معروف بود، پیشگوها به آینده خیره می شدند تا بتوانند از این طریق اولا، مکان دقیق بازداشت شدگان را مشخص کنند، دوم اینکه بدانند آنها در چه درجه امنیتی نگهداری می شوند، و سوم اینکه آیا آنها هنوز زنده اند یا خیر.
در این گزارش آمده است، کمتر از نیمی از پیشگویی های آنها درست از آب در آمد. زیرا پس از آزاد شدن زندانی های آمریکایی، کارکنان پنتاگون پیش بینی های پیشگوها را با آنچه در واقع در میان دیوارهای لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران) رخ داده بود، مقایسه کردند.
به نوشته کارمند ستاد مشترک ارتش آمریکا؛ اثبات شد که " فقط هفت گزارش" منطبق با پیشگویی ها بود و بیش از نیمی از آنها "کاملا غلط" بودند.
ویلیام جی داگتری، یکی از افسران سابق «سیا» که در پیگیری پرونده بازداشت جاسوسان سال 1979 فعالیت داشت، با خنده در مورد قضیه گوی کریستالی "اطلاعاتی" گفت: "می توانید باور کنید چه کار مسخره ای انجام دادیم؟"
به گزارش «هرالد»، واحد اطلاعات ارتش آمریکا پیشگوها را استخدام کرد و آنها در منازعه 444 روزه با فرماندهان ارشد پنتاگون همکاری کردند.
 

پربیننده ترین خبرها