نخست وزیرسوئد: آماده ارتقاي روابط با ايران هستيم

نخست وزیرسوئد: آماده ارتقاي روابط با ايران هستيم
شنبه 23 بهمن 1395 - 12:46

نخست وزیر سوئد با اشاره به حضور هیئت بزرگ تجاری و نیز مسئولان سازمانهای بزرگ سوئدی در سفر وی به ایران گفت: این امر عزم سوئد را برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد.

استفان لوفون در نشست خبری مشترک با آقای روحانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مهمان نوازی ، حضور خود در تهران را افتخار بزرگی دانست.

وی با اشاره به حضور نخست وزیر پیشین این کشور در دهه 80 میلادی به عنوان میانجیگر در جنگ تحمیلی ایران و عراق، افزود: این سفر اولین سفر نخست وزیر سوئد به عنوان دیدار دوجانبه با رئیس جمهور ایران است و من به آن افتخار می کنم.

لوفون همچنین بحث در مورد  مسائل منطقه ای، حقوق بشر، موضوع سوریه و روابط ایران با سایر بازیگران منطقه ای و نیز عربستان را از جمله محورهای گفتگوی خود با رئیس جمهور کشورمان عنوان کرد.

وی افزود: ما در زمینه تجارت و اقتصاد و همچنین روابط بیشتر شرکت های تجاری دو کشور با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفتگو کردیم.

نخست وزیر سوئد همچنین گفت: در ادامه سفر هیئت سوئدی به تهران، چند وزیر و نیز نمایندگان شرکت های بزرگ سوئدی برای مذاکره و گفتگو با مقامات و همچنین صاحبان شرکت های ایرانی به تهران سفر خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها