تلاش معارضان سوری برای معرفی نماینده در ژنو

تلاش معارضان سوری برای معرفی نماینده در ژنو
شنبه 23 بهمن 1395 - 21:56

مخالفان دولت سوریه، شنبه نام نمایندگان خود در مذاکرات ژنو را اعلام می‌کنند.

العالم - سوریه

کمیته عالی مذاکرات وابسته به معارضان سوری اعلام کرد، مخالفان دولت سوریه شامگاه شنبه نام نمایندگانی را که قرار است هفته آینده در مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد شرکت کنند، اعلام خواهد کرد.

در مورد انتخاب نمایندگان هیأت شرکت کننده از سوی مخالفان سوری اختلاف نظر وجود دارد و استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد در صورتی که گروههای مختلف تشکیل دهنده کمیته عالی مذاکرات نتوانند در این مورد به تفاهم برسند و در حد امکان فهرستی فراگیر را تهیه کنند، خود، فهرست نهایی را آماده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، کمیته عالی مذاکرات این اظهارات را غیرقابل قبول خوانده است و سالم المسلط، سخنگوی کمیته عالی مذاکرات در شبکه تلویزیونی العربیه الحدث اعلام کرد اپوزیسیون پس از نشست هایی در ریاض آماده است فهرست 20 عضو هیأت نمایندگان مخالفان را که قرار است در مذاکرات ژنو شرکت کنند، اعلام کند.

در مذاکرات صلح ژنو در سال گذشته،  کمیته عالی مذاکرات  نماینده مخالفان دولت سوریه بود، اما این ائتلاف ماه گذشته در مذاکرات آستانه، پایتخت قزاقستان که نمایندگان دولت سوریه و معارضان به طور غیرمستقیم با یکدیگر گفتگو کردند، دعوت نداشت.

دور جدید مذاکرات صلح ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار است بیستم فوریه (دوشنبه آینده) آغاز شود.

سالم المسلط  گفت هیأت کمیته عالی مذاکرات از گروههای مختلف از جمله کسانی که در مذاکرات آستانه شرکت داشتند، تشکیل می شود. همچنین نمایندگان جامعه کردها، ترکمن ها و مسیحیان نیز در این هیأت حضور خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: این هیأت، هیأتی سیاسی و نظامی است و نماینده همه خواهد بود. هر گروهی فردی را که مناسب بداند، (برای شرکت در این مذاکرات) تعیین خواهد کرد.

سخنگوی کمیته عالی مذاکرات افزود: بیست مشاور حقوقی، مذاکره کنندگان را در ژنو همراهی خواهند کرد.

یک نماینده مخالفان دولت سوریه در گفتگو با خبرگزاری رویترز، خبر شبکه تلویزیونی العربیه را مبنی بر اینکه نصر الحریری، عضو ائتلاف ملی سوریه  -نماینده مخالفان دولت سوریه مستقر در ترکیه- ریاست این هیأت را بر عهده خواهد داشت، تأیید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها