آیا حمله روسیه به ارتش ترکیه تنها یک اشتباه بود؟!

آیا حمله روسیه به ارتش ترکیه تنها یک اشتباه بود؟!
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 03:29

مسکو حمله هوایی روسیه به مواضع ارتش ترکیه در خاک سوریه را اشتباه غیرعمد نامید؛ اما ممکن است هدف از این "اشتباه"، ارسال پیام غیرمستقیم باشد.

العالم ترکیه

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که شخصیتش همواره براساس منافع و شرایط روحی و روانیش تغییر می کند، این بار نیز به محض دیدن لبخند ترامپ، راه تازه پیموده با روسیه را فراموش کرد و بار دیگر رویای سرنگونی نظام بشار اسد و غصب هرچه بیشتر از خاک سوریه را در ذهن خود زنده کرد.

الحدث نیوز در گزارشی در این خصوص نوشت: براساس شواهد و قرائن به نظر می رسد، مساله نزدیکی روابط روسیه و ترکیه، در صورت ادامه حماقت و تغییر و تحول های پیاپی اردوغان، بار دیگر محک زده شود.

براساس این گزارش با وجود این که مسکو حمله اخیر خود به مواضع ارتش ترکیه در نزدیکی شهر مرزی الباب سوریه  و کشته و زخمی شدن شماری از سربازان ترک را اشتباه غیرعمد توصیف کرد اما واقعیت این است که در شرایط کنونی هیچ جایی برای ارتکاب چنین اشتباهی وجود ندارد، جز این که این اشتباه، عمدی و با هدف دادن پیام غیر مستقیم صورت گرفته باشد.

این "اشتباه" درست بعد از تماس اردوغان با ترامپ صورت گرفت، تماسی که پرواضع بود که پس از آن، تغییر موضع ترکیه در قبال مساله سوریه قطعی است، بویژه آن که این تماس به نحوی دربرگیرنده رویای اردوغان مبنی بر ایجاد منطقه امن در مرز ترکیه با سوریه بود؛ امری که زمینه ازسرگیری روابط دوستانه بین واشنگتن و آنکارا را فراهم می کند و این امر به زیان مسکو است، اما رییس جمهور روسیه نیز هرگز اجازه تحقق چنین رویایی را نخواهد داد.

بنابراین می توان گفت اینک پیام مسکو به آنکارا، شفاف و توپ در زمین ترکیه است و باید منتظر رفتار اردوغان در روزهای آینده ماند..

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها