رکوردشکنی هند با ارسال همزمان 104 ماهواره!

رکوردشکنی هند با ارسال همزمان 104 ماهواره!
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 10:23

هند توانست امروز با قرار دادن همزمان 104 ماهواره در مدار با یک موشک، رکوردشکن شود.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ هند توانست امروز (چهارشنبه) 104 ماهواره را با موفقیت و تنها به کمک یک موشک در مدار زمین قرار دهد. این پرتاب از حیث تعداد ماهواره‌های قرار گرفته در مدار زمین یک رکورد محسوب می‌شود.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز این موفقیت را به دانشمندان هوا-‌فضای کشورش تبریک گفت. رکورد ارسال همزمان بیشترین ماهواره به مدار زمین با یک موشک پیش‌تر در اختیار روسیه بود.
این موشک در ساعت 09:28 به وقت محلی شلیک شد و با 27 هزار کیلومتر سرعت به حرکت خود ادامه داد. خارج شدن ماهواره‌ها از این موشک نیز حدود 30 دقیقه زمان برد.
بزرگترین ماهواره این پرتاب، 714 کیلوگرم وزن داشت و از آن برای مشاهده شرایط حاکم بر زمین استفاده می‌شود. اما 103 ریزماهواره (نانوماهواره) نیز در کنار آن حضور داشت که مجموع وزن آن‌ها به 664 کیلوگرم می‌رسد. تقریباً تمامی این ریزماهواره‌ها به کشورهایی نظیر قزاقستان، هلند، سوئیس و امارات تعلق دارد. آمریکا نیز مالک 96 ریزماهواره است.
پیش‌تر روسیه توانسته بود با قرار دادن همزمان 39 ماهواره در مدار زمین، در ژوئن سال 2014 رکوردشکن شود.
کسب و کارِ قرار دادن ماهواره‌های تجاری در مدار زمین در ازای دریافت پول رو به گسترش است؛ چرا که شرکت‌های فعال در حوزه‌های اینترنت و تلفن همراه و سایر شرکت‌ها و کشورها در جستجوی ارتباطاتی بیشتر و مبتنی بر فناوریهای پیشرفته‌تر هستند. هند در این بازار با سایر بازیگران بین‌المللی رقابت می‌کند و به دلیل برنامه فضایی کم‌هزینه خود مشهور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها