وزیر پیشین لبنانی: دوستان عرب اسرائیل ایران را دشمن جهان عرب معرفی می کنند

وزیر پیشین لبنانی: دوستان عرب اسرائیل ایران را دشمن جهان عرب معرفی می کنند
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 01:18

وزیر خارجۀ پیشین لبنان کنفرانس حمایت از انتفاضۀ فلسطین در تهران را دعوت از همگان برای حمایت از فلسطین دانست و با تأکید بر اینکه مقاومت تنها راه پیش روی فلسطینیان است، گفت مذاکره با اسرائیل برای مردم فلسطین فایده ای نخواهد داشت.

العالم – ایران
عدنان منصور، وزیر خارجۀ پیشین لبنان، در گفتگو با شبکۀ العالم گفت که تجاوزگری های رژیم اشغالگر قدس از سال 1948 به بعد لحظه ای متوقف نشده و سیاست اشغال زمین، اخراج فلسطینیان و آواره کردن آنان به شکل مستمر از سوی اشغالگران ادامه داشته است.
منصور با اشاره به بر گزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران گفت: «جمهوری اسلامی ایران با اشغال گری اسرائیل مبارزه و از حقوق مردم فلسطین حمایت می کند. همچنان که از مقاومت در لبنان و حکومت های مشروع عراق و سوریه حمایت می کند».
وزیر خارجۀ پیشین لبنان افزود: «تحولاتی که در جهان عرب رخ می دهد سوال برانگیز و به ضرر مسألۀ فلسطین است. زمانی که نگاه های خصمانه از سوی اسرائیل به سوی ایران تغییر یابد، این بدان معناست که برخی کشورهای عربی می خواهند جای دوست و دشمن را عوض کنند».
عدنان منصور هشدار داد که برخی کشورهای حاشیۀ خلیج فارس روابط شخصی و امنیتی با اسرائیل برقرار کرده و این روابط را علنی کرده اند. او تأکید کرد در چنین شرایطی، کشورهایی که ایران را تهدید کننده امنیت و ثبات معرفی می کنند، با منافع اسرائیل و کشورهای استعمارگر در منطقه همراهی می کنند.
منصور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز باید بر گزینۀ مقاومت تکیه کرد، کنفرانس حمایت از انتفاضۀ فلسطین در تهران را دعوت از همگان برای حمایت از فلسطین دانست. او با تأکید بر اینکه مقاومت تنها راه پیش روی فلسطینیان است، گفت مقاومت می تواند حقوق مردم فلسطین را به آنان باز گرداند.
وزیر خارجۀ پیشین لبنان، همچنین، مذاکره با اسرائیل و کنفرانس های سازش را برای فلسطینیان بی فایده دانست و گفت چنین گزینه هایی نمی تواند مانع استمرار سیاست های توسعه طلبانه اسرائیل شود.
 

پربیننده ترین خبرها