یک پژوهش:

افزایش امید به زندگی به 90 سال تا 2030

افزایش امید به زندگی به 90 سال تا 2030
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 08:26

بر اساس یک پژوهش بین‌المللی، متوسط عمر افراد در بسیاری از کشورها تا سال 2030 افزایش خواهد یافت و در برخی مناطق از مرز 90 سال عبور خواهد کرد.

العالم - گوناگون

به نقل از رویترز؛ یک پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد متوسط عمر افراد در بسیاری از کشورها تا سال 2030 افزایش می‌یابد و در برخی مناطق از مرز 90 سال فراتر خواهد رفت. بنا بر این، سیاست‌گذاران باید برنامه‌های مناسبی را برای این وضع جدید تدوین کنند.
بر اساس پژوهش مرکز سلامت عمومی کالج سلطنتی لندن و سازمان جهانی بهداشت، ساکنان کره‌جنوبی احتمالاً بیشترین افزایش امید به زندگی را تا سال 2030 تجربه خواهند کرد و آمریکا در این حوزه با کمترین افزایش امید به زندگی روبرو خواهد شد.
مجید عزتی، پژوهشگر ارشد و مدرس کالج سلطنتی لندن در این خصوص گفت: «این حقیقت که به طور مداوم عمری طولانی‌تری خواهیم داشت بدان معناست که باید به فکر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و اجتماعی باشیم تا حمایت لازم از جمعیتی پا به سن گذاشته با نیازهای متعدد بهداشتی به عمل آید.»
در اروپا انتظار می‌رود زنان فرانسوی و مردان سوئیسی بیشترین افزایش امید به زندگی را به ترتیب با 88.6 و 84 سال تجربه کنند. همچنین در میان کشورهای پردرآمد، آمریکا احتمالاً با کمترین رشد امید به زندگی روبرو می‌شود که رقم آن برای مردان و زنان آمریکایی به ترتیب 79.5 و 83.3 سال است. این ارقام به سطوح امید به زندگی در کشورهای دارای درآمد متوسط نظیر کرواسی و مکزیک شبیه است. نبود بیمه بهداشت عمومی، نرخ نسبتاً بالای مرگ و میر کودکان و مادران، نرخ بالای قتل و معضل اضافه‌وزن مهمترین عوامل مؤثر بر افزایش نیافتن سطح امید به زندگی در آمریکا محسوب می‌شوند.
بر این اساس، دخترانی که در سال 2030 در کره‌جنوبی متولد می‌شوند احتمالاً 90.8 سال عمر خواهند کرد. این رقم برای مردان در این کشور 84.1 سال است.
این پژوهش که روز چهارشنبه در ژورنال پزشکی "لنست" منتشر شد، 35 کشور توسعه‌یافته و در حال توسعه را مورد مطالعه قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها