شیخ نعیم قاسم: دست حزب الله روی ماشه است

شیخ نعیم قاسم: دست حزب الله روی ماشه است
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 01:45

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت فلسطین در رأس همه اولویت های ما و دست حزب الله همیشه روی ماشه است.

شیخ نعیم قاسم شامگاه چهارشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تهران قلب تپنده مقاومت است افزود: جمهوری اسلامی ایران در پی حمایت از همه آزادگان و مجاهدان، مقاوم است.
وی با اشاره به کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین اضافه کرد: این کنفرانس به کار مقاومت شتاب دوباره داد.
معاون حزب الله لبنان گفت: رژیم سعودی هیچگاه در مقابل اشغالگران قدس کاری انجام نداده و در اردوگاه آنان بوده و در پی امتیاز دادن به صهیونیست هاست.
وی افزود: به دلیل قوی تر شدن روز به روز مقاومت و قدرت مقاومت در بسیج کردن نیروها، عربستان از ترس رابطه خود را با صهیونیست ها بیشتر کرده است.
شیخ قاسم گفت: حاکمان مرتجع عرب بر ضد مقاومت رفتار خطرناکی دارند اما مقاومت پیروز خواهد شد.
وی یادآور شد : اینکه رژیم سعودی دعوت جمهوری اسلامی ایران را برای گفتگو رد می کند به دلیل پذیرفتن مواضع ایران از سوی دیگر کشورها در این مذاکرات است.
شیخ قاسم خاطرنشان کرد: مواضع رژیم سعودی همراه با آمریکاییها و در خدمت صهیونیست ها و در مقابل جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: سید حسن نصرالله پیام های خود را به صهیونیست ها یک بار می دهد و صهیونیست ها باید آن را بفهمند البته می توانند هر جور می خواهند آن را تفسیر کنند.
قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: تکفیری ها و تروریست ها فقط برای حمایت از صهیونیست ها ایجاد شده و به سوریه آمده اند و می خواهند مقاومت را فلج کنند.
وی افزود: اگر سوریه تسلیم صهیونیست ها شود مقاومت در لبنان و فلسطین محاصره و ارتباط آنان با ایران قطع خواهد شد.
شیخ قاسم گفت: تروریست ها و تکفیری ها بازوی صهیونیست ها هستند اما مقاومت این بازو را درهم شکست.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رویارویی ما با تکفیری ها اعتقادی و در رفتار است و ما با رفتارمان به جنگ تروریست ها و تکفیری ها رفته ایم.
وی گفت: حزب الله از حالت دفاعی بیرون نیامده اما به حدی قوی شده است که اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر زند پاسخ دندان شکنی خواهد دید که تحمل آن را نخواهد داشت.
وی افزود: قدرت و امکانات حزب الله روز به روز قوی تر و پیشرفته تر می شود.
وی تاکید کرد: دمشق و سوریه از خطر سرنگونی عبور کرده است و حکومت این کشور زمام امور را در بیشتر مناطق در دست دارد.
وی با اشاره به اینکه پس از آزادی حلب صهیونیست ها بسیار ناراحت و در پی راهکاری برای جبران شکست های تکفیری ها در سوریه هستند افزود: راهکار مذاکرات سوریه نباید به مخالفان از بیرون دیکته شود و آنان باید سر میز مذاکره بنشینند.
شیخ قاسم درباره اظهارات مقامات رژیم سعودی مبنی بر آمادگی اعزام نیرو به سوریه گفت: آیا واقعاً آنان سرباز دارند؟
وی افزود: آنان در یمن به ذلت افتاده اند و از میدان فرار می کنند و سعودی برای جنگ با یمن، مزدور آورده است و به خلبانان اجاره ای برای هر پرواز 25 هزار دلار می پردازد.
شیخ قاسم گفت: سعودی اگر می خواهد بیاید تجربه و شانس خود را در سوریه امتحان کند.
وی اظهارات مقامات سعودی را ابلهانه خواند و افزود: محور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در سال های اخیر روند نزولی داشته است اما محور مقاومت سیر صعودی دارد.
وی تاکید کرد: رژیم سعودی هرگز نمی تواند در یمن پیروز شود.
شیخ قاسم درباره تأثیر نبرد با تروریست ها و تکفیری ها در سوریه بر قدرت حزب الله گفت: حزب الله در سوریه تجربه های بیشتری در مقایسه با حضور در لبنان و مقابله با صهیونیست ها به دست آورده است.
وی افزود: صهیونیست ها راهکار برون رفت از شکست در سوریه را گدایی می کنند.
شیخ قاسم با بیان اینکه حزب الله در لبنان محبوب و قوی تر شده است گفت: چند دستگی گروه های مقاومت فلسطینی در روند مقابله با صهیونیست ها خلل ایجاد می کند و باید این مسئله را حل کنیم و در مقابل چالش ها هوشیار باشیم.
وی افزود: شرکت کنندگان در کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، حزب الله لبنان را طلیعه دار و مجاهد می دانند و آن را دوست دارند.
شیخ قاسم گفت: مقبولیت حزب الله در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.
وی افزود: صهیونیست ها تلاش های بسیاری کرده اند که فلسطینیان مقاومت را کنار بگذارند اما اکنون جوانان فلسطینی در مقابل صهیونیست ها می ایستند که این نشان دهنده رو به رشد بودن مقاومت است.
قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله لبنان از مقاومت مردم ایران درس گرفت که قوی باشد.
وی افزود: اینکه در برجام شش قدرت برتر جهان در مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو زدند مرهون هدایت های امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

پربیننده ترین خبرها