سازمان عفو بین الملل از تشدید محدودیت ها در بحرین خبرداد

سازمان عفو بین الملل از تشدید محدودیت ها در بحرین خبرداد
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 11:32

سازمان عفو بین الملل از تشدید محدودیت ها در زمینه آزادی و لغو تابعیت بیش از 80 نفر از شهروندان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه، خبرداد.

العالم - بحرین

به گزارش منامه پست، سازمان عفو بین الملل تصریح کرد: مقامات بحرینی محدودیت ها علیه آزادی بیان، تشکیل احزاب و تجمع های مسالمت آمیز را سخت تر، شماری از مدافعان حقوق بشری را بازداشت و اتهاماتی متوجه آنها و یا اشخاص دیگری را ممنوع الخروج کرده اند، همانطور که جمعیت وفاق ملی اسلامی، مهمترین حزب مخالف آل خلیفه را منحل و تابعیت بیش از 80 شهروند بحرین را لغو و چهار نفر را به طور خودسرانه تبعید کردند.

عفو بین الملل در گزارش سالیانه خود در سال 2016 خاطرنشان کرد: این سازمان به اخبار جدیدی از موارد شکنجه، بدرفتاری و دیگر محاکمه های ناعادلانه در بحرین دست یافته که تبعیض و بی عدالتی علیه زنان در قانون و واقعیت کنونی از آن جمله است.
به گفته این سازمان، برخلاف اینکه دبیرخانه کل شکایات در وزارت کشور و واحد ویژه تحقیق و تفحص در دادستانی عمومی به تحقیقات خود در زمینه موارد نقض حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی ادامه می دهند اما همچنان روند معافیت از مجازات (نیروهای امنیتی) بطوری گسترده ادامه دارد.
تاکنون تعدادی از نیروهای امنیتی جوان برای محاکمه احضار شده اند اما از محاکمه افسران عالی رتبه خبری در دست نیست.

سازمان عفو بین الملل در پایان افزود: در طول سال، حکومت بحرین به نمایندگان سازمان های بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل اجازه بازدید از بحرین را نداده است.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها