محمود عباس: با شهرک سازی مقابله می کنیم

محمود عباس: با شهرک سازی مقابله می کنیم
جمعه 6 اسفند 1395 - 09:05

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس جمهوری لبنان، در بیروت بر ضرورت مقابله با تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی مبنی بر مشروعیت بخشی به مصادره اراضی فلسطین به خصوص برای شهرک سازی تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد عباس روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با میشل عون در کاخ ریاست جمهوری گفت: "اسرائیل همچنان بر ادامه اشغال اراضی ما و حبس مردم در یک زندان بزرگ اصرار می ورزد. اما ما تسلیم نمی شویم و از راه های سیاسی و دیپلماتیک و با استفاده از قوانین بین الملل و جلب حمایت های بین المللی به تلاشمان ادامه می دهیم."
وی افزود: "ما برای اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت – که بر توقف شهرک سازی تصریح دارد – تلاش می کنیم و با اقدامات رژیم اسرائیل برای ادامه شهرک سازی و نیز تصمیم اخیر پارلمان این رژیم مبنی بر مشروعیت بخشی به سرقت زمین های فلسطین مقابله خواهیم کرد."
شایان ذکر است که پارلمان رژیم صهیونیستی در ششم فوریه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری اشغال شده وجهه قانونی می یابند. این قانون با محکومیت گسترده در سطح بین المللی مواجه شد.
محمود عباس در این دیدار همچنین به اوضاع اودوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان اشاره کرد و گفت: "همواره تلاش کرده ایم مردم را از منازعات منطقه ای دور نگه داریم و ملت ما در لبنان همواره انضباط و پایبندی خود به امنیت و ثبات در اردوگاه ها را ثابت کرده اند."
طبق اسناد سازمان ملل، لبنان در حال حاضر پذیرای حدود 450 هزار فلسطینی است که اغلب آنها در شرایط بسیار دشواری در اردوگاه ها به سر می برند.
به موجب یک توافق ضمنی بین دولت لبنان و تشکیلات خودگردان فلسطین نیروهای امنیتی (لبنان) وارد اردوگاه های فلسطینی نمی شوند و تأمین امنیت در این اردوگاه ها طبق یک مکانیسم داخلی انجام می شود.
در این دیدار میشل عون، رئیس جمهوری لبنان از عباس به دلیل توجه به اوضاع اردوگاه های فلسطینی در این کشور قدردانی کرده و بر اهمیت حفظ ثبات در این اردوگاه ها و دور نگه داشتن آنها از مداخله کسانی که قصد دارند از مصائب مردم فلسطین و اوضاع آنها در جهت تروریسم و برهم زدن امنیت بهره برداری کنند، تأکید کرد.
وی با تأکید بر حق عربها در اراضی خود و تأسیس حکومت آزاد و مستقل فلسطین و تضمین بازگشت آوارگان به فلسطین، تصریح کرد که بزرگترین چالش پیش روی جهان عرب میزان توانایی آن برای تحمیل معادله راه حل فراگیر و عادلانه برای تمام وجوه درگیری بین عرب و "اسرائیل" بر اساس قطعنامه های بین المللی است.
قرار است عباس امروز جمعه با سعد الحریری، نخست وزیر و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار کند.
208

پربیننده ترین خبرها