رقابت تنگاتنگ مرکل و مارتین شولتز برای صدراعظمی آلمان

رقابت تنگاتنگ مرکل و مارتین شولتز برای صدراعظمی آلمان
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 11:22

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که حمایت از حزب صدراعظم آلمان ثابت مانده، افزایش حمایت از سوسیال دموکرات‌های این کشور با رسیدن به ۳۲ درصد تنها یک درصد با حزب حاکم فعلی فاصله دارد

العالم-اروپا
خبرگزاری رویترز گزارش داد، حزب چپ میانه سوسیال دموکرات در حال حاضر شریک ائتلاف حاکم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است که توانسته از زمان معرفی مارتین شولتز، رئیس سابق پارلمان اروپا به عنوان نامزد خود برای سمت صدراعظمی در نظرسنجی‌ها افزایش حمایت مردمی را شاهد باشد.

در همین حال نتایج یک نظرسنجی هفتگی نشان داده که حمایت از حزب مسیحیان دموکرات مرکل و حزب خواهر آن در رقم ۳۳ درصد ثابت مانده است در حالی که حمایت از سوسیال دموکرات‌ها افزایش یافته و طی این هفته با اختلاف یک درصد از حزب حاکم به ۳۲ درصد رسیده است.

هم مرکل و هم شولتز امیدوارند تا بتوانند به ائتلاف بزرگ خود در حاکمیت خاتمه داده و با متحدان کوچکتری دولت جدید تشکیل دهند.

نظرسنجی اخیر که در میان ۲۵۰۰ تن انجام شده نشان می‌دهد که حزب ضد مهاجرتی "آلترناتیوی برای آلمان" شاهد کاهش حمایت مردمی بوده و اکنون تنها هشت درصد از آرای مردم را با خود موافق کرده است. همچنین حمایت از حزب سبز در حزب چپ آلمان بدون تغییر ۸ و ۷ درصد باقی مانده است.

تحلیلگران می‌گویند براساس این نتایج حزب سوسیال دموکرات در صورت پیروزی می‌تواند با حزب سبز یا حزب چپ آلمان دولت ائتلافی تشکیل دهد و به این ترتیب با داشتن ۴۷ درصد از آرا اکثریت پارلمان را در دست بگیرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها