مسلمانان میانمار؛ مرگ با گلوله یا غرق شدن؟

مسلمانان میانمار؛ مرگ با گلوله یا غرق شدن؟
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 00:03

مقامات اقلیت روهینگیا چهارشنبه اعلام کردند هزاران روهینگیایی که از خشونت ها در میانمار به بنگلادش پناه آورده اند، ترجیح می دهند به میانمار باز گردند تا اینکه به جزیره ای دور افتاده منتقل شوند.

العالم - آسیا

 

این منابع اعلام کردند بیش از 5000 روهینگیایی به رغم خطر آزار و اذیت ها به میانمار بازگشته اند. کشوری که اکثریت آن را بودایی ها تشکیل می دهند.

نور حافظ یکی از این مقامات گفت:  آنها ترجیح می دهند به ضرب گلوله بمیرند تا اینکه طبیعت آنها را بکشد.

نزدیک به 73 هزار روهینگیایی از ماه اکتبر وارد بنگلادش شده اند. این افراد از عملیات نظامی مرگبار که دولت میانمار آغاز کرد گریختند. آنها به دهها هزار آواره روهینگیایی پیوستند که پیش از این به بنگلادش پناه آورده بودند.

اکثر این آوارگان به اردوگاه های آوارگان مستقر در مهمترین مرکز گردشگری بنگلادش در مرز با میانمار منتقل شدند. ظرفیت این اردوگاه ها پیش از این تکمیل بود. موج ورود این آوارگان داکا را برآن داشت تا طرحی جنجال برانگیز را اجرا کند تا این آوارگان به جزیره ای دور افتاده به نام تنگار چار Thengar Char در خلیج بنگال منتقل شوند.

حافظ گفت  مردم پس از شنیدن خبر انتقال به این جزیره بسیار نگران شدند. ما شنیده ایم این جزیره طی باران های موسمی دچار سیل شده است.

وی از خروج 3000 نفر از اعضای اردوگاهی که وی مسئولیت آن را به عهده دارد خبر داد و گفت 2000 نفر دیگر نیز از دو اردوگاه دیگر به میانمار بازگشته اند.

این منبع اعلام کرد  آنها می گویند نمی خواهند براثر سیل بمیرند.

انجمن های مدافع حقوق بشر طرح انتقال آوارگان به جزیره تنگار چار را محکوم کرده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها