استقبال از فرش های ایرانی در جمهوری آذربایجان

استقبال از فرش های ایرانی در جمهوری آذربایجان
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 18:51

فرش دستبافت ایرانی در جمهوری آذربایجان نه تنها در بین مردم این کشور بلکه برای گردشگرانی که از سایر نقاط جهان به این جمهوری سفر می کنند نیز جذابیت خاصی دارد.

العالم - ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، امروزه این محصول صادراتی ایرانی به لحاظ تنوع رنگ، کیفیت و نوع گره های بکار گرفته در بافت آن  به یک محصول  ارزشمند جهانی تبدیل شده است.

در حالی که فروشندگان فرش دستبافت ایرانی در جمهوری آذربایجان، از رونق و جان گرفتن آرام آرام بازار فرش ایرانی در این کشور خبر می دهند؛ با این حال آنان معتقدند تا دستیابی این محصول به جایگاه واقعی خود در جمهوری آذربایجان راه طولانی مانده  است.

محمد ابراهیم نقی زاده  رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با  اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه گفت: با توجه به شناختی که به علت وجود مشترکات عمیق فرهنگی از فرش  دستبافت ایرانی در جمهوری آذربایجان وجود دارد و همچنین رونق صنعت گردشگری در این کشور، ما به جمهوری آذربایجان به عنوان یک بازار هدف برای فرش نگاه می کنیم و سعی براین است که سهم صادرات فرش ایرانی را به این کشور از حدود دویست هزار دلار به یک میلیون دلار در سال افزایش دهیم .

پربیننده ترین خبرها