قاتل: اگر فرصت بود همه مشروب فروش ها را می کشتم

قاتل: اگر فرصت بود همه مشروب فروش ها را می کشتم
جمعه 20 اسفند 1395 - 00:53

یک منبع قضایی و یک منبع امنیتی مصری اعلام کردند دادگاه کیفری اسکندریه در شمال مصر روز پنجشنبه یک شهروند مسلمان مصری را به جرم کشتن یک مشروب فروش مسیحی (قبطی) در این بندر در اوایل امسال، به اعدام محکوم کرد.

العالم - مصر

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، دادگاه کیفری اسکندریه روز پنجم فوریه گذشته طبق رویه معمول در مصر، پرونده عادل ابوالنور السید (50 ساله) را برای مفتی مصر ارسال کرد تا نظر او را پیش از صدور حکم اعدام علیه این شخص جویا شود.

عادل ابوالنور به اتهام قتل یوسف لمعی (61 ساله) صاحب مشروب فروشی در روز دوم ژانویه  در منطقه سیدی بشر در غرب اسکندریه محاکمه شد. او کمتر از 48 ساعت پس از ارتکاب جرم بازداشت شد.

دادگاه پس از دریافت موافقت مفتی، حکمی را که قبلا درباره اش تصمیم گیری شده بود صادر کرد.

دیدگاه مفتی مصر در این گونه پرونده ها مشورتی است ولی مفتی به ندرت با تصمیم دادگاه مخالفت می کند. متهم می تواند برای تغییر در حکم به دادگاه عالی مصر شکایت کند و این دادگاه نیز می تواند حکم را لغو و دستور محاکمه مجدد را در شعبه ای دیگر صادر کند یا حکم اعدام را قطعی کند.

ابوالنور در بازجویی ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد و در نخستین جلسه دادگاه نیز گفت اگر فرصت برایم فراهم می شد همه مشروب فروش ها را می کشتم.

قبطی ها(مسیحیان قبطی)  10 درصد جمعیت 90 میلیون نفری مصر را تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها