حزب چپ آلمان، دولت مرکل را به دورویی متهم کرد

حزب چپ آلمان، دولت مرکل را به دورویی متهم کرد
جمعه 20 اسفند 1395 - 22:11

حزب چپ آلمان با توجه به همکاری های آلمان با سازمان سیا که بر اساس افشاگری‌های اخیر ویکی لیکس امنیت سایبری را دور زده و نادیده می‌گیرد دولت آلمان را در این زمینه به دورویی متهم کرد.

العالم ـ اروپا
"مارتینا رنر"، از سیاستمداران بلند پایه حزب چپ آلمان و اعضای کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی ها آمریکا در گفتگو با سایت رادیو آلمان به مسئله افشاگری های اخیر ویکی لیکس درباره جاسوسی های سازمان سیا پرداخت.

بنابر اطلاعاتی که ویکی‌لیکس اخیرا افشا کرده است، سازمان‌ جاسوسی آمریکا (سیا) از گوشی‌ها و حتی دستگاه تلویزیون نیز به عنوان دستگاه شنود استفاده می‌کند.

رسانه های غربی با اعلام این خبر نوشتند که هکرهای سازمان سیا توانسته‌اند، رمزگذاری‌های شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌آپ را نیز بشکنند و به اطلاعات کاربران این شبکه‌ها دست بیابند.

ویکی‌لیکس 8 هزار و 761 سند و داده درباره روش‌های جاسوسی سازمان سیا منتشر کرده است که نشان می‌دهد که هکرهای سازمان سیا با استفاده از حملات سایبری خود به اطلاعات کامپیوتری افراد مختلف دست یافته‌اند. این سازمان با استفاده از ویروس و بدافزارهای کامپیوتری و استفاده از حفره‌های امنیتی سیستم‌های عامل، موفق شده به اطلاعات ذخیره شده کامپیوتر بسیاری از افراد دست یابد.

از جمله مواردی که دارای اهمیت است این است که هکرهای این سازمان از ساختمان کنسولگری آمریکا در فرانکفورت نیز برای اهداف خود در این زمینه استفاده می‌کنند.

هکرهای این سازمان توانسته‌اند به گوشی‌های آیفون و اندروید و حتی به کامپیوترهایی که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کنند، نفوذ کنند و حتی از تلویزیون‌ها هم به عنوان دستگاه‌های شنود استفاده کرده‌اند.

"مارتینا رنر"، در گفتگو با سایت رادیو آلمان دولت خود را در زمینه امنیت سایبری متهم به دورویی کرده و گفت: از یک طرف ما به شهروندان اطمینان می دهیم که از داده های شخصی آن ها حمایت می کنیم و آن ها را ترغیب به حفاظت از داده های خود می کنیم و از طرف دیگر با سازمان های امنیتی مانند سازمان سیای آمریکا در فن آوری مشابه همکاری می کنیم که چنین اقدامات حمایتی را نادیده گرفته و دور می زنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو این گونه افشاگری ها درباره جاسوسی های گسترده سازمان سیا از طریق وسایل ارتباط جمعی را بسیار نگران کننده دانسته و در عین حال این مسئله را غافلگیر کننده ندانسته و گفت: ما از مدتها پیش می دانستیم که سازمان های اطلاعاتی نه تنها از این خلاهای امنیتی استفاده می کنند بلکه همچنین در بازارهایی آن را تهیه می کنند که تحت سلطه جنایتکاران قرار دارد و همچنین خود آن ها را توسعه می دهند. اما همه آنچه که از نظر تکنیکی و فن آوری امکان پذیر است از نظر قانونی مشروع نیست.

این نماینده بلند پایه حزب چپ آلمان خواستار رسیدگی به جاسوسی های سازمان سیا از طرف دادستانی کل فدرال آلمان و آغاز تحقیقات در این باره شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اقدامات جاسوسی آلمان و آمریکا را نه علیه تروریسم و مقابله با این مسئله بلکه از جمله علیه سازمان های غیر دولتی، کشورهای دوست اروپایی و همچنین نمایندگان پارلمان و سازمان هایی دانست که هیچ ربطی به مبارزات ضد تروریستی ندارند.

به گزارش تسنیم، وی تاکید کرد که از این رو ما باید بگوییم که یک سازمان اطلاعاتی یک ابزار سیاسی است و همچنین اهداف کاملا متفاوتی غیر از مبارزه با تروریسم را دنبال می کند که از جمله می توان به جاسوسی های اقتصادی اشاره کرد.

رنر تاثیر این گونه اقدامات جاسوسی  را در زمینه کشف حملات تروریستی بسیار ناچیز دانست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها