درخواست حیدرالعبادی از پناهجویان عراقی در آلمان

درخواست حیدرالعبادی از پناهجویان عراقی در آلمان
شنبه 21 اسفند 1395 - 13:02

نخست وزیر عراق، بازگشت پناهجویان عراقی از آلمان را به کشورشان خواستار شد.

العالم - عراق

روزنامه آلمانی "بیلد" روز شنبه گزارش داد، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه جنگ موصل به زودی پایان خواهد یافت، از همه پناهجویان عراقی در آلمان خواست به کشورشان بازگردند.  

العبادی با بیان اینکه، ما مناطق "جنگ زده" را بازسازی می کنیم و از مردم می خواهیم که دوباره زندگی در آن را از سرگیرند، تصریح کرد: به نفع ماست که شهروندانمان برگردند، ما نمی خواهیم که آنها مجبور به ترک وطن و تبدیل به پناهنده شود.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه انتظار می رود، داعش به زودی از عراق خارج شود، خاطرنشان کرد: جنگ در موصل به زودی پایان خواهد یافت چراکه ما تقریباً به بخش غربی در مرکز موصل رسیده ایم.
وی عملیات آزادسازی موصل را بسیار موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: دشمن دو راه بیشتر ندارد یا فرار کند یا کشته می شود. العبادی افزود: نیروهای عراقی گروهک تروریستی داعش را بطور کامل از بین بردند و به محض تسلط ما بر پایتخت خودخوانده داعش، ایدئولوژی تروریست ها نیز نابود می شود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پاسخ به اینکه، آیا حکومت عراق می تواند امنیت شهروندان را تامین کند، گفت: به آنچه که در موصل اتفاق افتاده نگاه کنید، تروریسم نابود شده است پس شهروندان می توانند به شهر خود بازگردنند.
گفتنی است، بدنبال حمله داعش و وضعیت بحرانی که در برخی از استان های عراق به وجود آمد، صدها شهروند عراقی با مهاجرت به آلمان، از این کشور درخواست پناهندگی کردند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها